I want gold hands .... :)

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
På NURK-møtet på mandag hørte jeg noen som foreslo noe helt uforskammet; nemlig å bytte viserne på en ordinær Panerai med gullvisere... I dag slo tanken meg igjen og jeg det er ingen tvil om at jeg alltid har vært en "sucker" for gullvisere når det kommer til panerai.

Jeg har vært inne på tanken tidligere og nå har tanken blitt en "besettelse" i løpet av få timer.

Litt googling og diverse søk ga lite utbytte. Det virker som de viserne man til tider kan oppdrive på ebay er av dårlig kvalitet og med ikke-eksisterende lume. Ikke det at jeg klarte finne noen på e-bay...

Er det noen som vet hvor visere som passer en Panerai Radiomir 380 kan skaffes? Trenger time, minutt og sekundviser. Som kjent sitter det et relativt basic opptrekksurverk fra Unitas i uret, slik at viserne må være kompatible med dette.

Ethvert råd mottas med takk!

Ethvert råd mottas med takk!

Sikker på det? Isåfall tipser jeg om mulighet for å kjøpe en PAM140 og bytte visere?

Så en PAM 140 (tror iallefall det var den, har ikke klart å finne noen andre gult gull luminor med carbon dial) på en TS-er ifm med en nettverksmiddag for noen måneder siden, sykt kul klokkke! Men det var vel ikke bare pga viserne:)

Sikker på det? Isåfall tipser jeg om mulighet for å kjøpe en PAM140 og bytte visere?

Så en PAM 140 (tror iallefall det var den, har ikke klart å finne noen andre gult gull luminor med carbon dial) på en TS-er ifm med en nettverksmiddag for noen måneder siden, sykt kul klokkke! Men det var vel ikke bare pga viserne:)

Øh.... joda... Det er jo en mulighet...?!? Men istedenfor å bruke 100k på visere så er det jo en mulighet å heller bruke 50k og kjøpe en panerai radiomir 190 med både gullvisere og 8-days. Selger jeg 380´n så er det "bare" 25-30k imellom for å få gullvisere :p

Fra spøk til revolver er jo dette en vanlig modding på både 210 og 183. Har imidlertid ikke sett noen som har gjort det på en 380 ennå. Jeg synes i likhet med mange paneristis at radiomir kler gullvisere og det er jo ikke uten grunn at mange av de kommer med det. Så for å korrigere min henstilling i første innlegg litt; dersom noen har forslag til hvor man kan skaffe gullvisere til under tja... la oss si maks et par tusen, så si ifra :) Det må da være noen i den store verden som har noen?? Stiller meg i alle fall tvilende til om Bjerke vil la meg bestille opp visere tilhørende en 190 for å bytte ut mine ;) Men... hvem vet?

viserbytte

det burde være mulig å få tak i gullvisere , har sett bilde av andre som har gjort det,
jeg bytter visere gladelig for deg, tør du å bytte til plexi også , husk jeg har plexi liggende :)

roger

det burde være mulig å få tak i gullvisere , har sett bilde av andre som har gjort det,
jeg bytter visere gladelig for deg, tør du å bytte til plexi også , husk jeg har plexi liggende :)

roger

Du glemte en ting fra det opprinnelige forslaget, skiva skal stekes også :D

Jeg synes i likhet med mange paneristis at radiomir kler gullvisere og det er jo ikke uten grunn at mange av de kommer med det.

Du vekket virkelig en interesse hos meg med innlegget ditt, tok meg bare litt tid for meg å forstå at det er gullvisere jeg vil ha:)

Det må da være noen i den store verden som har noen?? Stiller meg i alle fall tvilende til om Bjerke vil la meg bestille opp visere tilhørende en 190 for å bytte ut mine ;) Men... hvem vet?

Har du fått sjekket noe mer angående mulighet for å skaffe gullvisere (fra nett, Bjerke, etc)?

Har selv en 005, tror den også hadde kledd gullvisere; vil ha!

Jeg har så lyst på gullvisere at jeg vurderer å bytte ut 005 med 390 (som jeg har en del spm til i en annen tråd. venter i spenning på respons... så om noen som leser dette innlegget kjenner til 390 er jeg takknemlig for svar:).