Idé for TS-treff: Kjeller flyplass, kombinert klokketreff/flytur

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
Tenkte å lansere denne idéen her. Jeg er utdannet trafikkflyger, men flyr også litt for moro skyld når pengene strekker til. Har de siste årene fløyet veteranfly i tillegg til de vanlige Cessna 172 og lignende småfly. Så jeg tenkte å høre om det var interesse for et treff på Kjeller i løpet av våren/sommeren, der vi kan prate litt klokker, og kanskje ta en flytur eller to :cool:

Jeg kan tilby tur i følgende fly, utover de vanlige C172 og Piper Cherokee:

Piper Cub
10424_1234070533144_1270613000_6862.jpg

(Er forresten jeg som flyr her..bildet ble tatt under en liten runde formasjonsflyging for noen år siden :) )

Tiger Moth
10424_1234132494693_1270613000_6863.jpg

Noen interesse for dette? :) En forutsetning er at folk er med på å betale for flytiden.. Koster mellom 850 og 1300kr pr time i luften, litt avhengig av flytype :)

Det hørtes spennende ut! Men.. Jeg kan nok ikke garantere at jeg kan være med på noe.. Studenttilværelse og usikkerhet rundt sommerjobb gjør langtidsplanlegging vanskelig.. :(

Dette var et knallbra forslag! Klokker og leketøy samtidig jo...

Jeg er med hvis jeg får fly Tiger Moth med skinnlue :D

KAB

Jeg betaler lett 1300 spenn for en time i luften! Er jo lett å holde tiden på et slikt treff og.

Vet ikke helt om det kommer til å passe, men det står ikke på viljen, hold oss oppdatert

Ser ut som om dette kan bli noe av ja! :) Men vi må nok vente på litt bedre cabriolet-føre før vi møtes..hehe. Det er relativt kjølig å fly med åpen cockpit. Sist det var lunkent nok i luften var i oktober/tidlig november i fjor.. :) Vi satser på å få til dette her litt utover våren!

Ja. jeg satser på å kjøre veteran til! Så ikke enda takk.. Også helst etter 10`ende mai. Før det lakkes det mahogny så det griner etter.

Må si dette var et meget bra initiativ! Tviler på at jeg får slengt meg med grunnet avstand og timeplan, men det hadde vært moro :)

Finfint :) Da må vi få til dette utover våren en gang. Det blir flyturer med én av gangen, naturlig nok, da både Tiger Moth og Cub er toseters fly. Regner jo med at praten går greit blant de som er på bakken så lenge :D Kan også muligens få til en pilot til, så kan vi fly begge Tiger Mothene i formasjon, det er litt gøy! Så går "inntektene" (det vil si det det koster for flyleien) til en god sak også - videre drift av veteranflyene i Nedre Romerike Flyklubb - Veteranflygruppen, som har fått kulturminnestatus av Riksantikvaren :)

Må si dette var et meget bra initiativ! Tviler på at jeg får slengt meg med grunnet avstand og timeplan, men det hadde vært moro :)

Du får stikke innom flydag på Tynset, eller Røros hvis det blir noe av i år :) Vi er rundt omkring i landet på forskjellige flystevner, deriblant Lista, Tynset, Jarlsberg, Geiteryggen osv :)

Bare man ikke forviller seg inn i innflygningsområdet til Gardermoen da.. :)

Kunne vært gøy å være med..!