Identifisering av verk

Medlem
5. okt. 2012
Klokka er av merke Melrose, chronograf med 17 jewels, 38mm kasse. Trodde først det kunne være et valjoux verk men er ikke sikker, det er ikke Landeron eller Venus, ser det har visse likhetstrekk med Omega 321, hva kan det være?

sgwvdnw.jpg

bPPoUNr.jpg

Det ser jammen slik ut ja, hvor mye er denne verdt? Tusen takk bra observert. Skiva er sliten men ser original ut, er den verdt 2-3 lapper?

Redigert:
Nja.... Hvis den går, kanskje.

Jeg endrer for øvrig mening til Lemania 1275 as per ranfft, etter å ha observert at den har kif.

Vant akkurat auksjonen på ebay for £132 så da er det ingen vei tilbake. Det var opplyst at klokka går som den skal, at alle viserne beveger seg men at chronodelen ikke er i orden da viserne ikke går tilbake til null. Om det betyr at det er mulig å bare justere på viserne er uvisst, det kan vel hende at viserne stopper på ulike stder.... Skal ta den med til urmakeren jeg pleier å bruke så får vi se hva han sier. Takk for identifisering av verket, da Lemania har et godt rykte for sine kronografer satser jeg på at dette blir et velkomment tilskudd i klokkeboksen. Jeg har bestemt meg for å handle noen 40-50 talls kronografer framover da jeg syns dette er meget interessante klokker med karisma.

Etter litt søking fant jeg at Melrose var et merke brukt av Schwob Frères & Cie La-Chaux-De-Fonds, og at Melrose opprinnelig var et amerikansk klokkemerke fra Mass, USA, Schwob Freres hadde også befatning med Cyma-Tavannes som er godt kjent. Fant en tilsvarende Melrose klokke på amerikansk Ebay til salgs for 625 dollar, det betyr selvsagt ikke at den er verdt det, men føler at 132 pund ikke er noen upris, Lemania laget uansett kjempegode verk så dette venter jeg på med spenning.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kenny1000