If you kill it - i´ll grill it!

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Har brukt den siste tiden bla. til å få litt oversikt over vinen i kjelleren. Til min store glede har mye av vinen jeg kjøpte for lagring for en del år siden klart seg bra, og nå venter en laang grillsesong med mye store kjøttstykker som skal tilberedes (når jeg mener lang så skal det i sannheten sies at jeg griller hele året, og hadde årets første grillparty i midten av januar).

Uansett; jeg fant ca 100 flasker med skikkelige godsaker i kjelleren, og jeg tror jeg vet hvordan det må føles å vinne i Lotto etter at jeg fant noen hyller med slike:
e779237c.jpg

De første flaskene er åpnet og drukket, og de er nok på sin absolutte "peak" nå, så hvis mine innlegg de neste ukene bærer preg av skrivefeil og uforståelige setninger ber jeg på forhånd om unnskyldning...

Deilig vin, Mogens!
Min kjeller er nesten tom, så nå kommer det beste; vinshopping!
Hadde grillfest i februar på hytta med en gjeng kompiser. Det var en nydelig opplevelse.
Helstekte argentinsk indrefilet.:cool:

Forøvrig DJM, øl er godt, men det er ingenting mot en veltemperert, modnet rødvin til grillen!:cool:

Artig å se at det er flere som griller året rundt. Jeg har grillet på nyttårsaften og jeg..
Ellers vil jeg si at jeg skal være lykkelig lottet den dagen jeg snubler over 100 vinflasker i kjelleren og en av de er en margaux!
Har akkurat kjøpt meg nytt hus og går med planer om å lage enten en liten vinkjeller/whiskysmakerom/sigarrom eller et dedikert sykkel/treningsrom så småningom. Man må ha et gutterom selv om gutten er snart 40! Vi får se om det blir livsnyteren eller sykkelfantasten som drar i land seieren tilslutt

Artig å se at det er flere som griller året rundt. Jeg har grillet på nyttårsaften og jeg..
Ellers vil jeg si at jeg skal være lykkelig lottet den dagen jeg snubler over 100 vinflasker i kjelleren og en av de er en margaux!
Har akkurat kjøpt meg nytt hus og går med planer om å lage enten en liten vinkjeller/whiskysmakerom/sigarrom eller et dedikert sykkel/treningsrom så småningom. Man må ha et gutterom selv om gutten er snart 40! Vi får se om det blir livsnyteren eller sykkelfantasten som drar i land seieren tilslutt

Morsomt at det er flere enn meg som setter pris på skikkelig grillmat - også midtvinters.

Det var faktisk en kasse med Margaux, så nå har jeg litt å kose meg med. Flaskene jeg fant lå ikke sammen med resten av vinen min, de ble kjøpt inn for ca 10 år siden og har vært stablet bort med den hensikt å la de utvikle seg. Så jeg var ganske usikker på hva det egentlig var, og om det var drikkbart da jeg begynte å plukke frem. Noen ganger kan dårlig hukommelse virkelig by på en hyggelig overraskelse...

Litt side-topic, men noen av dere som har prøvd slik grillpanne man skal bruke på komfyr.

Greit nok, man får ikke kullsmaken, og heller ikke gass eller røyksmaken, men resultatet på kjøttet blir faktisk overraskende bra.

Greit for oss som ikke orker å stå ute å grille i -10grader og 30cm snø :D

Har en stekepanne i smijern/støpejern med slike riller, kan ikke si jeg er noen fan av den.

Jeg tror resultatet blir bedre og temperaturen er mer kontrollerbar med en smijernspanne uten riller.

Litt side-topic, men noen av dere som har prøvd slik grillpanne man skal bruke på komfyr.

Greit nok, man får ikke kullsmaken, og heller ikke gass eller røyksmaken, men resultatet på kjøttet blir faktisk overraskende bra.

Greit for oss som ikke orker å stå ute å grille i -10grader og 30cm snø :D

Jeg har Smeg med grillplate i teflon. Den er helt super. Også er det roterende grill i den ene av de to stekeovnene. Jævelen er 1 meter bred og veier 140 kg....

Også har jeg stålpanne med riller. Synes også den funker meget bra!:mrgreen:

Mulig overskriften satt fokus feil, men nå var det vin som egentlig var mitt tema:D:D:D

Når det kommer til grillpanner synes jeg det funker perfekt til å steke biffer av litt størrelse for så å slenge hele pannen med biffen inn i ovnen. Ellers bruker jeg den til kamskjell. Men det har da ingenting med grilling å gjøre, Rkjersem;)

Mulig overskriften satt fokus feil, men nå var det vin som egentlig var mitt tema:D:D:D

;)

Du må se på det som en hyggelig evolusjon av innlegget ditt, Mogens!
Dessuten blir jeg nesten flau over min egen vinkjeller når jeg ser hva som popper frem i din!
Her må det handles! :D

Når det kommer til grillpanner synes jeg det funker perfekt til å steke biffer av litt størrelse for så å slenge hele pannen med biffen inn i ovnen. Ellers bruker jeg den til kamskjell. Men det har da ingenting med grilling å gjøre, Rkjersem;)

Beklager avsporingen, for meg er det dessverre mat som står mitt hjerte nærmest, og ikke vin :)

Jeg er en sånn halvrølpete østkantgutt så fine viner kom ikke inn med morsmelken her i gården. I voksen alder har jeg fått en fasinasjon for whisky, sigarer og champagne, og brukt en del tid og ressurser på det. Etter å ha lest gårsdagens D2 fikk jeg veldig lyst til å kjøpe meg noen bøler og kaste meg inn i de rødes verden.