If you kill it - I'll grill it!

Medlem
15. mars 2009
Sted
Asker
Jeg trenger ny grill!

Jeg griller mye, ofte og jeg griller hele året. Jeg tror jeg har bestemt meg, men siden grill er noe som ikke byttes så ofte kan det jo ha skjedd ting på grillfronten siden sist jeg oppdaterte meg.

Viktigere enn antall brennere er kapasiteten. Men jeg må ha 4 brennere og trenger vel egentlig en stor grill, så også 4 kan bli knapt. Tilgang på service og reservedeler må være bra, selv om det er sjelden noe går i stykker.

Videre er stæsj som sidebrenner, rotisserie osv. underordnet. Webers "Sear station" frister, men ingen must have.

Hva griller du på og vil du anbefale den til meg?

(Ja, jeg har kullgriller også, men nå er det altså gassgrillen som skal byttes...)

Jeg er som deg; Griller heler året. Mye og ofte :cool:

Så hvis jeg skulle kjøpt meg en ny grill i dag så hadde det nok blitt en ny Weber. Har Weber i dag. Men den er litt for liten for å kunne helgrille f.eks. pattegris. Samt at den kun har to bennere, og mangler sidebrenner.

Weberen jeg har i dag går på sitt 6 eller 7 år. Har aldri pakket den inn etter bruk, eller på vinteren. Så kvaliteten kan det ikke sies noe på. Reservedeler er også ikke noe problem.

Mitt valg hadde vært Summit® E-470™ (fire rustfrie brennere). Pris fra ca. 20.000,-
Summit® E-470

Evt. Big Boss: Summit® E-670™ /seks rustfrie brennere) Pris fra ca. 28.000,-
Summit® E-670

07.jpg

Hvis du får lov (jeg fikk ikke) så er det selvsagt Weber Genesis 330 som teller:cool:

weber-genesis-grill-centre-black.jpg

Pris? En fin klokke.

kitchenaid-grills.jpg

KitchenAid har noen skikkelige badboys. Finnes i diverse størrelser. Prisklasse type fin klokke

Svigerfar har skikkelig grilldilla og sverger til denne...

Har prøvd meg på litt ulike saker, og endte til slutt opp med Weber. Har ikke hatt noe som helst problemer med dem, og jeg vet at de er rå på garanti.
En kompis av fatter har en trebrenners Weber han har brukt mye i 15-20år. En av ristene begynte å skalle av, og han tok den med til Weberforhandler og viste. Han fikk ny på garanti, og vips var problemet ute av verden.

Takk for tips! Min favoritt er blant forslagene her, men hvis noen har strålende erfaringer tar jeg gjerne noen flere:p

@Talisker KitchenAid har falt utenfor radaren må jeg innrømme. Skal se om jeg finner en forhandler så jeg får en titt før jeg kjøper.

@The Player Genesis er bare ikke stor nok når Mogens er sulten, dessverre... Blir det Weber blir det Summit;)

Redigert av en moderator:
Er det noen som har sett på grillen som Hellstrøm reklamerer for på tv?

Har selv weber hjemme og på hytta og de tåler jo alt. Står ute hele året og ikke tegn til rust.

Takk for tips! Min favoritt er blant forslagene her, men hvis noen har strålende erfaringer tar jeg gjerne noen flere:p

@Talisker KitchenAid har falt utenfor radaren må jeg innrømme. Skal se om jeg finner en forhandler så jeg får en titt før jeg kjøper.

@The Player Genesis er bare ikke stor nok når Mogens er sulten, dessverre... Blir det Weber blir det Summit;)

Husker ikke hvem som har KitchenAid agenturet. I Norge forbindes jo KitchenAid bare med småelektrisk, men de er jo faktisk store og bra på en hel del annet også, som feks kjøeskap! Men grillen er helt rå - ingen tvil om det. Nesten bedre hvis den ikke forhandles i Norge, så kan du bestille den på netten og bli kongen i nabolaget

Hvis du er på utkikk etter noe mer enn bare lokale Maxbo utvalget kan du stikke innom gastronaut (er jo ikke langt unna deg heller)
Grill - Gastronaut

Ellers har Sundwind Opal Master gjort det bra i tester. Rimelig er den også (under 10k)
Sunwind*| Hage og grill | Gassgriller | Opal Master 703

@AndreasLie: Det er en pelletsgrill. Hellstrøms signaturmodell for Mephis (som kan leses mer om på Gastronaut-linken

Redigert av en moderator:
Husker ikke hvem som har KitchenAid agenturet. I Norge forbindes jo KitchenAid bare med småelektrisk, men de er jo faktisk store og bra på en hel del annet også, som feks kjøeskap! Men grillen er helt rå - ingen tvil om det. Nesten bedre hvis den ikke forhandles i Norge, så kan du bestille den på netten og bli kongen i nabolaget

Store Kitchen Aid ting, som kjølekskap og griller, forhandles i Norge gjennom Sigdal kjøkken. Denne grillen gjør nok jobben.

Sigdal sluttet med KitchenAid for et års tid siden tror jeg....

Det visste jeg ikke. I følge nettsidene til KitchenAid er det fremdeles Sigdal som er butikken å henvende seg til hvis en skal ha hvitevarer fra KitchenAid, men Sigdal opplyser på telefon at de ikke lengre fører dette. De vet heller ikke hvem som evt. gjør det. Mystisk.

Bra du korrigerte meg.