Ikke så dyr, men...

Medlem
20. juni 2011
Sted
Oslo
Jeg fant denne på nettet og ble enig med fattern om å sjekke hva det kunne være.
Den føles ganske solid og gammern (Minuteman) har allerede bydd meg kr 150,- for skinnremmen. Den var overraskende bra, remmen altså. Klokka går på minuttet og den ser ganske fin ut også.
Ikke så verst når jeg betalte $21,75 med frakt og alt.

047-1.jpg

052-3.jpg

048-2.jpg

056-2.jpg

Jeg glemte å stille klokka. Mulig jeg må ha litt hjelp av Minuteman for de datogreiene måtte visst stilles på en bestemt måte for at urverket ikke skulle bli ødelagt.

Gratulerer med ny klokke. I din alder kommer smak til å utvikle seg veldig de neste sikkert 10 år, så igrunn bare fornuftig å heller kjøpe et par rimeligere klokker nå og over tid finne ut hvilke ur som får hjertet til å slå litt ekstra.

Så har du vel en far det er mulig å tjuvlåne litt av;)

Grattis fra gammer'n også!

Det er pokker ta meg helt uforståelig hvordan de kan produsere en klokke med mekanisk urverk, helt grei kvalitetsfølelse (finish og tyngde) og attpåtil slenge med en ekte skinnrem som er både myk og behagelig, og ikke forlange mer enn ca 20 dollar inkl frakt. Den viser, som dere ser, 12/24 timer, dato og ukedag, og den holder tiden svært bra - uten at vi har gjort noen eksakt måling av den.

Forstår ikke hvordan dette er mulig, selv med en dagslønn på femti øre.
Jeg har tatt noen dårlige bilder av verket på den som jeg laster inn om en stund.

Jeg har ingen forutsetning for å si hvilket verk som her er kopiert, men en ting som er helt sikkert er at her har de ikke brukt et halvt minutt ekstra på finishen.

059-2.jpg

058.jpg

Gratulerer secondman. Gøy at man ikke trenger skyhøye budsjetter for klokkeglede.

(har jeg sett denne live minutman?)

Gratulerer secondman. Gøy at man ikke trenger skyhøye budsjetter for klokkeglede.

(har jeg sett denne live minutman?)

Jeg tror kanskje at vi kikket så vidt på den da du var innom her i høst. Den har ligget en stund i klokkebua mi, men Secondman og jeg har ikke hatt tid til å gjøre noe med den før enn i dag.

Sønnen din klikka på klokker også? I ditt tempo er han på Omega før jul! Fin start det der. 120kr.. Hehe.