Ikke så veldig ekstrem likevel?

Pasop

Støttemedlem
Medlem
28. jan. 2014
Sted
Ytre Enebakk
Min klokkesamling er vel ikke helt konform med andres samlinger på sonen, og ved anledning er det vel på tide at jeg lager en liten presentasjon om den. Romjulen er sikkert en god tid for det. Tiden flyr.

Jeg har en stund vært på utkikk etter en litt anderledes klokke i og med at jeg har en diver som jeg liker, en dressklokke som jeg liker, en retro som jeg liker og en flyver som jeg liker.

Da jeg kom over denne fikk jeg den rette følelsen og måtte bare ha den. Serien er mildt sagt kontroversiell og enten liker du den eller så hater du den.

Zenith Defy Xtreme er vel Zeniths mest skrikende modell og skulle fronte Zeniths sportsimage. Når Nataf forsvant, forvant også hele denne serien, og Zenith gikk tilbake til de mer klassisk utseende klokkene.

Men, disse ikonene finnes fremdeles, med Zeniths El Primero 4000sx verk.
De er ikke rene dykkere, de har bl.a. relativt dårlig Lume men er vantett til 1000 meter og har dreibar bezel. Da den ble produsert i tidsrommet 2006-2009 var klokken langt fremme med bruk av karbonfiber, kevlar og svart Titan.

Nå noen år senere er serien i ferd med å få sin rettmessige plass, og entusiaster påpeker alle at du ikke ser hvor fin klokken er før du får den på armen.

Nok om klokken, her er bildene fra utboksingen. (inrømmer at jeg allerede har brukt klokken 2 dager og har hatt bilde av den på dagens klokke).

Flott innerboks

Pent innhold har den også

Den kommer med titanium rem

Og jeg fikk med en gummirem med kevlar.

Her kommer et normalt bilde av klokken

Og her prøver jeg å få frem dybden i lagene og spillet i fargene

Og til sist må man jo ha med et wrist-shot

Gratulerer så mye.
Synes det er strålende at man har forskjellige preferanser og at du erverver deg klokker utifra din egen smak og ikke hva folk mener du heller burde kjøpt.
Gratulerer med et godt klokkevalg.
Om flere hadde våget å kjøpe utifra sitt eget hjerte ville man muligens hatt mindre flipping på sonen og hva har restverdi å si hvis den ikke skal realiseres?

(Obs. Høy tese-alarm på slutten her)

Gratulerer med flott Zenith. Skal se fremtiden var litt mer ettergivenede og åpen enn det samtiden var da de kom.

Ser jo trekk ved denne som har blitt mer moderne senere, så kan kanskje Zenith og El Primero kan si: Velkommen etter denne gangen også. :)

Gratulerer med et spennende valg. Mange fine detaljer her og kudos for at du kjøper noe som ikke er mainstream.

(Har hatt to Defyer selv, ikke xtreme, og har vært strålende fornøyd).

Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger.

Synes det er strålende at man har forskjellige preferanser og at du erverver deg klokker utifra din egen smak og ikke hva folk mener du heller burde kjøpt.
Om flere hadde våget å kjøpe utifra sitt eget hjerte ville man muligens hatt mindre flipping på sonen og hva har restverdi å si hvis den ikke skal realiseres?

Tusen takk @Entropy. Jeg merker at det er vanskelig å stå i mot strømmen noen ganger, når bare nok personer sier at noe er "riktig" så blir det jo det. Skal være forsiktig med å være for høy på pæra, for plutselig så står jeg der med en PAM eller Hulk unboksing og da er jeg åpen for hogg.

Jeg har vel innsett for lenge siden at jeg aldri vil tjene penger på mine klokkekjøp, det viktigste er å finne objekter jeg kan stå inne for, utfra mine egne subjektive kriterier.

Gratulerer med klokke fra et merke jeg begynner å like veldig godt!

Helt enig @MatsWest. Historie + Inhouse verk + vakkert design. Kan man ønske noe mer? De har så mange vakre modeller at de burde starte et eget klokke-modellbyrå.

Gratulerer med flott Zenith. Skal se fremtiden var litt mer ettergivenede og åpen enn det samtiden var da de kom.
Ser jo trekk ved denne som har blitt mer moderne senere, så kan kanskje Zenith og El Primero kan si: Velkommen etter denne gangen også.

Only time will tell @Santos-Dumont. Det er vanskelig å bli profet i egen by og det er vanskelig å bli en levende legende.

Gratulerer med et spennende valg. Mange fine detaljer her og kudos for at du kjøper noe som ikke er mainstream.
(Har hatt to Defyer selv, ikke xtreme, og har vært strålende fornøyd).

Tusen takk @torode, ja det er jo egentlig ingenting å være misfornøyd med.

Kan du legge ut et bilde med den sorte remmen?
@TrondBond, det kommer på slutten av dette innlegget, både på vrist og close-up

Gratulerer med en real barsking! Hva er målene på denne?
@Kenny1000, den er 46,5, og passer perfekt på mitt håndledd.

Redigert av en moderator: