Imponerende video... og ser ut som om han har en ganske smooth klokke også........

Ehhhh... Uansett - Jeg får klaustrofobi ved tanken på dette fridykket! Han må ha fått hjelp med en oksygentank mellom klippene!!!!????:mrgreen:
Utrolig flott filmet!!!:D

Veldig kul video!

Ehhhh... Uansett - Jeg får klaustrofobi ved tanken på dette fridykket! Han må ha fått hjelp med en oksygentank mellom klippene!!!!????:mrgreen:
Utrolig flott filmet!!!:D
Det kan godt tenkes at denne videoen er laget med noen slags filmtriks og oksygenassistanse, men det behøver ikke være det. Guillame Néry, som dykker i videoen, er en av verdens ledende fridykkere, og har satt flere verdensrekorder i dykking uten oksygen. Det er ikke uvanlig at disse gutta er nede i 2-3 minutter uten å puste. Vet litt om dette fordi jeg ved en tilfeldighet ramlet inn i en konkurranse/rekordforsøk (som tilskuer!!) med bl.a nevnte Néry under en ferie for et par år tilbake.

Er det ingen andre enn meg som har lagt merke til at på ett klipp har han klokke på armen og på neste klipp har han det ikke? Same gjelder dykkerloddet han har på ryggen.

Er det ingen andre enn meg som har lagt merke til at på ett klipp har han klokke på armen og på neste klipp har han det ikke? Same gjelder dykkerloddet han har på ryggen.

Såvidt jeg kan se så har han to klokker (en på hver arm) fra 2:03 og 10 sek utover. På vei opp så har han ikke 2 klokker. Er nok filmet i flere klipp kan jeg tenke meg med flere dykk.

Rå video dette ja.

Filmen er filmet av kona hans, Julie Gautier. Filmingen gikk over flere dager, så det er slett ikke utenkelig at han har klokke i ene øyeblikket men ikke i neste :) De brukte i tillegg tau, men det er redigert bort.

Kan også nevnes at dette er filmet med et speilreflekskamera (Canon EOS 5D Mark II) og at stedet det er filmet er i Dean’s blue hole på Bahamas - verdens dypeste blå hull (202m) - mye brukt til fridykking.
Selvsagt har intet menneske vært i nærheten av bunnen, selv om det antaglig er teoretisk mulig med de rette metodene.