Impulskjøp klokke

Medlem
17. mars 2012
Hei, var nylig i usa og kjøpe en klokke på impuls på et outlet. Selgeren påstod det var et enestående tilbud på en utgått modell, Zenith El Primero (03.0510.4002/21.c492). Måtte bestemme meg der og da.

Jeg likte design godt, og mente jeg hadde lest en gang at El Primero er høy kvalitet. Betalte 4.600 usd, så det jeg egentlig lurer på er om dette en ok pris eller var jeg for godtroende ?

Jeg lurer også på om noen har noe mere utfyllende informasjon om denne modellen (produksjonsår, review, etc.) ?

Hei og velkommen skal du være!

Det at du måtte bestemme deg der og da er i grunn noe som vanligvis får meg til å sette på bremsen i de fleste handler jeg gjør. Om du har gjort en ok deal vet jeg ikke, men jeg håper du fikk med boks og papirer, og har garanti på klokken.
Hvis noe skulle skje med klokken er forøvrig Tidemann Zenith forhandler og kan anbefales på det varmeste.

Hvis du vil lese deg opp på zenith generelt foreslår jeg at du begynner med denne tråden her;
http://www.tidssonen.no/forum/showthread.php?9130-Santos-Dumonts-julekalendergalleri

Santos-Dumont er en svært kunnskapsrik person, som sikkert kan bidra om du har flere zenith spørsmål.

Hvis du kjøpte klokken nylig foreslår jeg at du lager en tråd med bilder i utboksings delen av forumet:) Det er alltid hyggelig å se nye medlemmer, og deres ur.

For opplastning av bilder anbefaler jeg photobucket.com

Takk for raskt svar.

Kjøpte den hos en TAG Heuer forhandler med boks, papirer og 2 års garanti. Var ikke noe salgspress fra selger, men bare det faktum at jeg bare hadde 5 minutter før jeg måtte dra for å nå fly.

Skal bruke litt tid på å lese innlegg på dette forumet, men ser allerede nå at dette kan bli meget dyrt tidsfordriv !

Er det den med sort skive? Det er i alle fall en veldig enkel og pen chrono fra Zenith. Har vurdert denne selv lenge, men da med hvit skive. Hadde en plan om at denne i hvitt på en Speedbird nato ville bli en perfekt sommerklokke.

Hvis den er splitter ny er nok prisen bra i USA, men har du momset den inn hit blir det kanskje en annen sak. Er usikker på hva nyprisen på denne var i Norge, men mener jeg har lest opp mot 60k?

Uansett er det en flott klokke du har fått deg, det er det viktigste. Vi vil se bilder :)