Impulskontrollen er like lav som vårsola for tiden !!!

Phenix

Støttemedlem
Medlem
2. jan. 2011
Sted
ThePromisedLand
Tok en rask sveip innom nettbanken og konkluderte med at ......jeg hadde fortjent en ny klokke nå. Jeg hadde tenkt og la min lokale AD forføre meg + litt selvbedrag om at jeg "trenger" en ny klokke nå.
Target er en Omega PO Chrono. (Fremdeles litt vonbråten over at en TS medlem her inne, vraket et bud fra meg på ditto klokke som han aksepterte på mail ,men solgte til en annen på TS med høyere bud etter at vi ble enige:()
Okay....nok om det.
Min lokale AD vet hva jeg trigger på ,og etter flere tunge trader siste tiden loser han meg bort til PO"en....livet er herlig tenker jeg.
Jeg tar en diskre ,rask sjekk med venster hånd i venstre lomme for og sjekke at betalingskortet er "armert" ,alt vel så langt.
PO blir skånsomt transportert ut av monter"n, jeg holder den som et nyfødt barn og er klar som et egg.....i det jeg skal ta en kvart omdreining til høyre mot AD for og si yes den tar jeg....skjer det !!!!!! jeg feiger ut :(:( AD oppfatter ikke dramaet, og gir dermed ikke meg det nødvendige puffet-(som jeg trengte :()
AD kjølner også,og ser ett større fortjenestepotensial i bytte et batteri til 85 kr for en annen kunde.
Jeg tussler ut og må ha trøst nå....faen så rar jeg har blitt.
Trøsten blir 4 stk klokketidsskrift på Narvesen til drøye 600 kr.
Så er det noen her på TS som ønsker og selge PO Chrono (har en WTB tråd også ute)"keep me postet"

Solgte en Breitling for Bentley for noen uker siden,og kjøpte nettopp en Breitling SA,men den ble faktisk litt for "overkill" for meg slik at jeg har lagt den ut på http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27136849 for salg.

Vurdere og selge meg ned litt for og kjøpe denne ultimate klokken her på TS,FS..http://www.tidssonen.no/showthread.php?5725-FS-Audemars-Piguet-Royal-Oak-Chrono

Til selger...du hører fra meg hvis ting faller på plass;)

Til slutt,når F2F,postoppkrav (med kun kr 10,000 i forsikringsdekkning) express over natt(der kjøper må/bør forskuddsbetale,noe som ikke er å anbefale uten god relasjon) hvordan pokker skal vi som bor i "utkanten" trade en klokke ? med dere der "nede" ? gode råd mottaes med takk,

Mvh
Timebandit

Først og fremst vil jeg fortelle at jeg forstår deg godt. Det er visse ting som skal klaffe for at et kjøp skal utføres. Personlig var jeg inne hos en AD sist uke for å kjøpe en Omega, men det var elementer i atmosfæren som gjorde at jeg gikk tomhendt ut av butikken. Det var ikke klokka sin feil, men oppførselen og service-instillingen til personalet hos AD. Jeg bestilte den et par dager senere på et annet velkjent forum til en langt hyggeligere pris :)

Skal ikke involvere meg i din korrespondanse mellom deg og en evt selger her på forumet, annet enn at det er bra du flagger det. Det er en oppførsel vi ikke kan tillate!

For å svare på sistnevnte spørsmål så er ekspress over natten den beste løsningen for klokker med verdi på over 10k. Vær varsom med hvem du handler med, og få nok personalia av selger før du overfører penger. Om selger skulle være av den sleipe sorten så er det ingen forsikring med postoppkrav heller. Esken kan trossalt være tom.

Her på Tidssonen så vil jeg påstå at de aller fleste her inne er oppriktige personer. Se på post count og referanser på Good guys, bad guys-tråden. De fleste har gjennomført handler før, og gjør seg ikke til fant for en Omega.

Lykke til ;)

Uff, ikke bra å høre det ang TS dealen. Problemet med good guys, bad guys tråden er at slikt aldri havner der og tråden blir en god referanse for hvem du kan handle med men sier lite om hvem du kanskje ikke bør handle med.

At det ikke sier "klaff" hos AD skjer, det er helt lov :).

Og hvordan du skal gjøre dealer med folk usentralt ja, det er litt vanskelig det der. Finns betalingsgaranti er vel kun tilgjengelig om du handler gjennom finn.no og posten dekker ikke over 10k for en normal pakke. Ekstress over natten har vel høyere dekning, men er jo som Sponon sier; du kan jo få en eske med murstein. Dette er hvorfor finns betalingsløsning er så bra.

"Buy the seller, not the watch" er det noe som heter. Enklere sagt enn gjort da mange medlemmer her dukker opp som postere først når de skal selge noe og ikke er aktive i forumet, det er helt lov men det betyr at du kanskje ikke "kjenner" til selgeren før man er i gang.

Uff, ikke bra å høre det ang TS dealen. Problemet med good guys, bad guys tråden er at slikt aldri havner der og tråden blir en god referanse for hvem du kan handle med men sier lite om hvem du kanskje ikke bør handle med.

Folk bør være flinkere til å legge ut "bad guys" i den tråden. Har gjort det selv ved en anledning.

Helt enig med jayeff. Vis litt baller. Du gjør bare de andre en tjeneste. ;)