Selges INAKTIV ANNONSE: Rolex Submariner 1680 Red Sub og helgull Rolex Day-Date 1803

Greg

Støttemedlem
Medlem
21. feb. 2008
Sted
Bærum
DENNE ER INAKTIV,

Er opprettet annonse for dd som vanlig til salgs annonse.

Da legger jeg ut for salg mine to yndlingsur. Jeg gjør dette da jeg er "gal" etter en konkret klokke. Den glepper om et par dager, og da trekker jeg annonsen. Jeg GJØR det ;)

NBNBNB! LES DETTE ER DU SNILL: Begge må ut for å realisere denne, så jeg må ta et forbehold om at salg av den ene kun gjennomføres hvis det samme skjer med den andre... OSV. Jeg håper at jeg er tydelig på dette, så man ikke får seg en ubehagelig opplevelse, av å tro at dealen er avgjort hvis man får et "ja" på den ene klokken, og jeg ikke får solgt den andre.

Here it goes:

Rolex submariner 1680 fra ca 1971 (ifølge to av tre referansesider, en siste sier 1972) AKA Redsub. Jeg har tidligere skrytt den opp i skyene, men for nye lesere vil jeg nevne at når jeg leverte den til service til en meget erfaren Rolexkyndig urmaker, så sa han (uten å heve øyebrynene forøvrig, at dette var den mest komplette redsub han har sett) Flere vintagesamlere som jeg fester min lit til, har i etterkant bekreftet dette.

Det som er spennende er at den fortsatt har den ekstra fascetten langs med kantene. Den har selvfølgelig noen bruksmerker, som lett kan poleres vekk (don`t do it) dersom noen skulle ønske det, er mye å gå på av materiale. Noen hevder at den er upolert, jeg klarer ikke å bekrefte akkurat dette (er ikke noen skjult agenda her, jeg ser virkelig ikke slikt, men kan nesten ikke tro det selv). I så tilfelle har den blitt polert en gang.

Det som gjør dette ekstra spennende er at den har en "Pateted" lenke (folded) som altså er en skrivefeil fra nøyaktig den perioden klokken ble produsert. Det er derfor all grunn til å tro at lenken virkelig hører med klokken (noe som selvfølgelig er et premium). Det har også blitt meg fortalt at glasset er av den gamle typen, skiftes dette i dag så finnes ikke de opprinnelige, men du får et meget likt, men alikevel bittelitt forskjellig glass.

Klokkene er ikke hos meg nå, har de innelåst, så benytter meg av arkivbilder.

DayDate 1803.

Denne er jo bare kul. Var akkurat denne modellen jeg ville ha, med forhøyet plexiglass, og en mye varmere gullfarge i forhold til det som kom senere. Går bra. Den er som en kuriositet vanntett til 100 m, testet dette for moro skyld flere ganger (har tilgang på utstyret så da er det bare moro, men jeg ville ikke drømt om å svømme med den alikevel selv, men den tåler det) :).

Original NORSK dagskive gjør dette til en vinner. Skiven er original med diamanter av ypperste kvalitet. Altså ikke noe aftermarked her.

Lenken er av gamle typen så ledd må tas av av en gullsmed på kort tid, men spenne gjør at den kan reguleres som vanlig, altså med en pin i spennen, passer ca 19 til under 17 cm slik den er nå. Jeg oppsøkte en gullsmed for par uker siden som har ordnet lenken så den går inntil kassen og dermed lukket glippe mellom kasse lenke som synes på noen bilder. Dette vil uansett skje på klokker i edelt metall, men da kan man bøye på det igjen. Lenken er tidligere restaurert av kyndige mennesker så den er tight og god.

Jeg er avhengig av å få ca 140 k for at dealen jeg ønsker skal bli en realitet, så derfor priser jeg DD til 50 - 55 (jeg har gitt det siste selv) Redsub til 88 - 90. Det er snakk om norske tusen. Skal man ha en redsub og bare vil ha en på grunn av rød skrift så får du disse billigere I know, dette er noe ekstra. IMO of course. Jeg ga ikke rent lite for den selv heller, i 2011. Siden det er prisestimat tillater jeg meg videre å (selvfølgelig) ta imot bud på laveste estimat (f.eks 88 for red, men da åpner jeg for høyere bud så lenge annonsen står, har funnet ut at det blir ca 5 dager nå. Skal ikke ha en budkrig her altså, førstemann som sier høyeste tall på estimatet får klokken reservert umiddelbart). Det er desverre ikke anledning til å prøve seg denne gang. Bud utenom estimatet altså. Med mindre man er villig til å gi mer. Vær overbærende med meg mht alt ditt og datt, det skal ikke bli en vane.

At jeg vil angre om dette går igjennom er garantert, nå er det galskap som råder.

PM. Jeg lover raskt svar.

Takk for titten.

:) :) :)

Mvh
Greg

Redigert: