For en del år siden fikk jeg to gamle lommeur av min far. Det ene har vært min farfar sitt, det andre har vært min grandonkels. Da jeg fikk dem tok jeg dem med til en lokal urmaker for å få dem fikset. Han ville imidlertid ikke gjøre det, fordi han mente de ikke hadde noen verdi. Det hadde han sikkert på mange måter rett i, men det burde jo vært en avgjørelse han burde overlatt til meg. Uansett så ble nå urene liggende i en skuff i enda flere år før jeg gikk til en annen urmaker med det ene uret. Han hadde en annen innstilling, og syntes det var gøy at jeg ville fikse et såpass gammelt ur. Nå bruker jeg det til 17. mai, jul og andre staselige anledninger.
Nå har jeg lyst til å få fikset det andre uret også, men før jeg evt. gjør det skal jeg forsøke å finne ut litt mer om det. Har tatt bilder av uret, verket, samt det som er av merker og inskripsjoner, og håper noen kan hjelpe meg litt basert på det.
Nå har jeg lyst til å få fikset det andre uret også, men før jeg evt. gjør det skal jeg forsøke å finne ut litt mer om det. Har tatt bilder av uret, verket, samt det som er av merker og inskripsjoner, og håper noen kan hjelpe meg litt basert på det.