Informasjon på garantikort?

Medlem
30. mai 2012
Hei,

Jeg skal kjøpe meg et dyrere ur hvor det skal foreligge kvittering og garantikort.

Et dumt spørsmål:

Finnes det informasjon som sereinummer etc på garantikortet som skal samsvare med klokka, og hvor finnes dette eventuelt? ( slik at jeg ikke går i fella....)

Serienummer skal stå på sertifikatet / garantien.
Det finner du der det står "Serial no."
Serienummer på klokka kan stå flere steder.
På moderne Rolex står det på "re-hauten"

rolex-serial-number-engraved-rehaut.jpg

Sjekk denne. :)

Takk for svar:)

Det gjelder den nye omega Aqua Terra .
Hvor står serienummer på denne?

Takk for svar,

Så serienummer skal være synlig uten å måte være urmaker og åpne ting?

Er det andre ting jeg bør sjekke, eller er det viktigst at serinummer på lugsen samsvarer med garantikortet?

Er det andre ting jeg bør sjekke, eller er det viktigst at serinummer på lugsen samsvarer med garantikortet?

Foruten at klokken er ekte, og kun har originale deler bør du få papirer på eventuell service utført etter nykjøp.
En halvræva forsikring om at "noen" har "gjort noe" men "jeg har ikke papirer på det" er jevngodt med at ingen service er utført.
Skru gjerne ut kronen og sjekk at den trekker skikkelig, samt at urverket føles og høres smooth ut.
Litt kjipt å måtte levere klokken fra seg en uke etter kjøp for at den skal være borte i ukesvis pga service, som i tillegg koster noen tusenlapper.

OK, denne klokken er kjøpt ny i 2018, så er nok ikke vært noen service.

Dette med serienummer på lugsa opp imot garanti kortet, er det bevis på at den er ekte?

Nei, eneste 100% garanti for ekte er å kjøpe ny selv fra AD. Eller å kjøpe fra good guy som selv har kjøpt ny.

Men et godt tegn er det jo.