Ingenieur-klassiker

Medlem
3. april 2014
Sted
Viken
En litt forsinket unkboxing. Men jeg føler at denne fortjener en plass her, selv om jeg strengt tatt åpnet esken og kastet meg over innholdet for noen dager siden :)
For meg er dette en klokke med en spesiell plass i "klokkehistorien" min. I 2008 var jeg med en klokke-gæern kamerat opp til en "skummel" type på Tveita... Det trodde kameraten min i hvertfall, så jeg var med som sikringstiltak :cool: Noen som har hørt om whybuygen? Uansett, mannen solgte fake-klokker fra Kina, men av beste fake-kvalitet som var å oppdrive; ETA-verk, safirglass, vanntett til 200m osv. På dette tidspunktet i livet mitt eide jeg ikke klokke, og så ikke poenget heller. Man hadde da klokke på mobilen! Men hjemme hos whybuygen fikk jeg se en masse utrolig flotte klokker. (Sikkert noen som rynker på nesen når jeg snakker om flotte fake-klokker, men som novise innen faget fremstod de som svært tiltrekkende den gangen). Kameraten min fikk kjøpt seg ikke mindre enn tre klokker, mens jeg fikk et passord til siten til selger der jeg kunne titte på beholdningen. Jeg forelsket meg i tre klokker: Omega PO, Panerai Luminor Marina (antageligvis en 111), og en IWC Ingenieur (nå vet jeg at det var en 3227-01).
Jeg søkte opp disse klokkene i ekte utgaver på nettet og fant at de kostet en latterlig formue. Folk måtte være gale som kjøpte dem!!!
Men her er jeg, etter noen år, og har nå vært gjennom både Omega PO og diverse Panerai-er - i ekte utgaver. Men denne Ingenieuren står for meg som den siste av drømmeklokkene fra 2008 som den gang virket helt uoppnåelig.
01.JPG
02.JPG
03.JPG
04.JPG
07.JPG
08.JPG
09.JPG
10.JPG

Jeg har lest at enkelte opplever denne Ingenieuren som "topptung" og for tykk. Men jeg opplever faktisk at den ligger svært godt på håndleddet. Både med lenke og rem :)
13.JPG
IMG_6999.JPG
IMG_7002.JPG

Gratulerer med veldig fin klokke. Ingenieur er en av mine absolutt favoritter og en dag skal jeg ha meg en Ingy igjen:)

Dette er min favoritt uansett type og merke, så gratulerer med en uhørt flott Ingy! Dessverre gror ikke disse på trær lengre, så jeg kjente misunnelsen krype innunder huden her nå :p

Gratulerer. :) Liker hvordan lenka og urkassen flyter sammen designmessig - og at den ser litt "naked" ut uten noe bezel i kontrast til urkassen.

En av mine store favoritter :rolleyes: Dette er en virkelig en klokke med stor K.
Synd det er så sjelden og se disse for salg.
Gratulerer så mye :)

Ingy er etter min mening en av de mest undervurderte klokkene på markedet. Gratulerer med flott eksemplar, og å endelig "komme i mål" :)