Ingersoll

Medlem
2. mai 2009
Noen som sitter med erfaringer eller kunnskap om dette merket, jeg har lest litt om de, men tenkte jeg skulle høre med dere også.. Noen som har eid en, ny eller gammel...

Skjønner lett at det ikke er alle kopp med te, men synes de hadde en del kult. Og ikke stive priser heller, i alle fall om det er ok kvalitet. Likte spes modellen arizona!
http://www.ingersoll-watches.co.uk/

Kjenner dem ikke annet enn gjennom det som er å lese om selskapet på internett.

Det var en del tøffe klokker, som til de prisene ikke kan bli bomkjøp IMO :)

Hvilket urverk sitter i dem? Noen som vet?

100 % produsert i Kina. Kvalitet på nivå med Alpha.

Ingersoll er opprinnelig et gammelt amerikansk selskap som ble store på "1 dollar watches", enkle lommeur med udekorerte verk uten stener som kostet én dollar eller mindre. Etterhvert gikk det den veien høna sparker, og navnet ble etterhvert kjøpt opp av et eller annet selskap.

Det ligger en liten urmaker i Torggata, mellom Stortorvet og Youngstorget, som fører Ingersoll. Innehaveren pleier å påstå at det er Seikoproduserte verk i dem, dette stemmer ikke. Det er kinesiskproduserte mekaniske verk, stort sett Tianjin/Seagull. Jeg har sett en del med det nokså kjipe ST6-verket, noen med det vesentlig bedre ST21.verket (ETA2824-klone) og til og med noen med ex-Venus 175-verket ST19.

Jeg har fiklet med noen av dem, og kasser og remmer er ikke veldig påkostet, finishert eller gir noe særlig solid inntrykk.

Så Ingersoll "live" i Cuxhaven, Tyskland i fjor på ei sjappe. Mitt råd er: STYR UNNA. Søppel fra ende til annen. Det OSER kina av disse klokkene.
Her finnes så mye gode og rimelige sveitsiske klokkemerker som kvalitetsmessig er råflott vare. Se på merker som Hamilton, Debaufree, Lime,Ocean7 osv. istedenfor, er mitt råd.

Trekker tilbake min tidligere kommentar :)

Jeg har en Ingersoll og er strålende fornøyd, betalte rundt 150 pund på ebay, angrer litt, men kult å ha et lommeur også:)

044db6da-1.jpg

Oj! For den prisen kunne du fått en NIB Zenith Defy:) Men kul Mikke Mus-klokke...

Zenith Defy for 150 pund? Vel holder de kanskje ikke prisen så godt eller er fryktelig populære, men jeg tror du skal jobbe godt for å få en ned i 150 pund - uavehngig om av om det er britiske, egyptiske, kypriotiske eller syriske.....:)

Zenith Defy for 150 pund? Vel holder de kanskje ikke prisen så godt eller er fryktelig populære, men jeg tror du skal jobbe godt for å få en ned i 150 pund - uavehngig om av om det er britiske, egyptiske, kypriotiske eller syriske.....:)

Ja, jeg bare tuller..:mrgreen::mrgreen: