Innlegg nummer 4000!

G

Guest571

Guest
Her kommer en unboxing jeg har ventet på veldig veldig lenge. Jeg har holdt meg i tøylene i flere uker nå så dette innlegget skulle komme som nummer 4000. Håper dere ikke har blitt for vant med at jeg holder kjeft, for nå er jeg tilbake.

Som alltid kan ikke ting gå fort nok når en handel er gjennomført og for min del ble konsekvensen av dette at jeg måtte holde meg unna tastaturen i noen uker. Hvilket igjen resultere i at det kanskje har kommet inn noen klokker i mellomtiden også. Her kommer hvertfall en unboxing av alle tre.

Den ene vil vies ekstra oppmerksomhet med et lengere innlegg i galleritråden min, det vil også komme bedre bilder av alle sammen ila helgen.

Vi starter så smått med den minste esken

Liten ekse, liten klokke?
P1010565.jpg

P1010566.jpg

P1010567.jpg

P1010569.jpg

Klokken er en Longines Flagship ca. 1960. Klokken ble kjøpt av Bullit for noen dager siden og er i kjempe flott stand.

Videre følger en større boks med en STOR klokke, om du liker litt spenning kan jeg røpe at klokken er 47.5 mm. Klokken er av et fabrikat jeg ikke pleier å vie mye kjærlighet, men denne modellen har jeg alltid likt.
P1010570.jpg

P1010572.jpg

P1010573.jpg

P1010586.jpg

Klokken er en Seiko "Tuna-can" SBBN015 Marinemaster 300M

Så kommer Rosinen.

_1010550.jpg

_1010551.jpg

_1010552.jpg

_1010553.jpg

_1010554.jpg

_1010564.jpg

_1010563.jpg

P1010603.jpg

d1e4ca8b.jpg

Rolex 5513 Meters First 1967. Klokken ble kjøpt av en meget hyggelig amerikaner som i november-ish spurte om råd på VRF til restaurering av klokken, rådene som kom inn var alle dyre så jeg tok "en spansk en" og sendte personen en mail med spørsmål om han ville selge den slik den var, dette ville han gjerne og etter 12 uker sitter jeg da her med klokken. Det kommer mer historie om klokken og naturligvis litt bilder. Beklager at bildene er elendige, men var litt ivrig. 5513 har for meg vært en liten grail, da denne dukket opp måtte jeg prøve meg, at dette er en Meters First gjør heller ikke saken noe værre. Skiven og viserne har en patine som grenser til mugg, uten at det gjør klokken noe mindre sjarmerende.

Det som kanskje er morsomt med hele klokken er låsen; rekk opp hånda alle som har sett en slik lås før!
P1010596.jpg

Ingen? Akkurat det jeg trodde, klokken kommer på en lås så sjelden at det den dag i dag diskuteres om den i det hele tatt er ekte.

Her er et lite familiebilde av mine Submarinere, etter alder; 5513 (1967), 14060 (1991) og 116610 (2011)
P1010620.jpg

Liten oppsumering av dagen;
P1010600.jpg

P1010603.jpg

Et til :)
P1010608.jpg

P1010588.jpg

Takk for meg :)

• Liker
Reaksjoner: Frost
Gratulerer med trippel unboxing, Mathfjeld:D Må si jeg har mest sannsen for Rolex'en av disse, men Longines'en er jo også et nydelig dressur:) Og den Seiko klokken burde vel kanskje hatt betegnelsen "The Real Seiko Monster";) Og til sist gratulerer med 4k innlegg!

Grattis med 3 kule klokker og 4000:eek: innlegg!

Har du tenkt til å foreta litt mild restorasjon på Sub'en, eller kommer du til å la den være som den er?

Heldiggris! Gratulerer med 4WIS, og tre flotte klokker! Du går stadig utenfor boksen:p
Nå har du tre herlige suber, bilder mottas i "min" Submariner-tråd ;)
Hva skal du gjøre med 5513? Pusse den opp? Hos hvem?
Skal bli artig å se mer bilder av de tre godbitene dine!

Grattis!

....synes du har hatt latterlig få innlegg i det siste:D

Men, når man kommer tilbake med feiring av 4000 innlegg og trippel-unboxing så er du selvsagt tilgitt.

Munnkurven er borte.....

Grattis med nye klokker X 3 og WIS X 4!
Jeg ville latt den Subben være helt slik den er nå bortsett fra kanskje nytt glass, pakninger og service av verket:D

Grattis med flotte klokker. Betyr dette at den deilige freden på TS er over for denne gang?;)

Gratulerer med tre flokke klokker: en elegant, en røff og en rå! Grattis med 4000 poster! :D :eek: - la det komme fler! ;)

Gleder meg til å se flere bilder av klokkene og kansje litt info om hva du synes om Seikon ? ;)

Gratulerer med 3 superflotte klokker og 4x WIS! Virkelig en syk unboxing dette. :D

Virker som det har kommet en "ny" mathfjeld på sonen... Med spikerstål så entrer du en helt annen verden. Når man konser på detaljer som meter first har man virkelig skjønt det. Mange gratulasjoner fra denne kanten. NB! Ser ut som runde tall generer mye unbox her om dagen;)