Innspill, kjøp av nytt ur

Medlem
24. juli 2014
Innlegg
5
Hei hei

Skal kjøpe meg en ny klokke som skal bli litt allrounder/ hverdags sliter. En som passer til både skjorte og t-skjorte...
Pris tak rundt 20k. Håper på mye innspill og MANGE bilder!

:mrgreen:
 
Beklager at det ikke kommer bilder her nå men:
Omega Aqua terra og Omega speedmaster er begge gode alternativer på bruktmarkedet.
 
Hva med Tudor?

heritageblackbay.jpg


tudor-heritage-ranger-5.jpg
 
Mye fint ute, morsomt å jakte :D
Sett litt på longines og frederique constant, erfaringer med de merkene? Hørt mye bra om inhouse verkene til FC, og Longines er jo Longines....
 
Har en Longines Legend Diver, men ellers lite erfaring generelt. Men med et pristak på ca 20k hadde jeg selv sterkt vurdert de forslagene som har kommet på Tudor eller Omega :)

Ellers, siden du nevner Frederique Constant, synes jeg denne (sakset fra nettet) er pen:
 
Redigert:
Mye fint ute, morsomt å jakte :D
Sett litt på longines og frederique constant, erfaringer med de merkene? Hørt mye bra om inhouse verkene til FC, og Longines er jo Longines....

@BBerg både Longines og FC har mye morsomt i den priskategorien, men i hvert fall FC er litt tynne på hva jeg ser som beaters/tskjorte-ur :)
Hos Longines har du selvsagt Hydroconquest-serien som ligger innenfor halvparten av budsjettet

:: EDIT :: @MrJensen overbeviste meg her over om at jeg var på bærtur gjeldende FC. Har du modellnavn på den?
 
Redigert av en moderator:
@adamskater Tror det er: FC-396SB6B6 :)
Det er en del av Vintage Rally serien deres, så mulig et søk på dette vil gi bedre resultater for info rundt klokken.
Det er en utgått modell, men de finnes til salgs rundt om på nettet, f.eks hos jomashop:
http://www.jomashop.com/frederique-constant-vintage-fc-396sb6b6.html

Eneste minuset med klokken er kanskje den litt harry baksiden, og at den fort kan bli stor med sine 43mm
 
Redigert av en moderator:
Tudor Pelagos. Brukt er den innenfor budsjettet, men det er ikke snakk om mange kronene over hvis du får en god pris hos AD :D

DSC00188_zps25feccb4.jpg


IMAG1219_1_zpss9sxia3v.jpg


IMAG1419_1_zpshmympyz0.jpg


Utennavn_zpsd4f39b9c.jpg