Innspill på klokkekjøp

Medlem
29. juni 2013
Hei!

Jeg ser i disse dager etter min første ordentlige klokke og har etter en stund som lurker her på TS. blitt veldig glad i Jaeger-LeCoultre. Klokken jeg lenge trodde jeg skulle gå for var Jaeger LeCoultre Master Chronograph, men jeg har nå falt (pladask) for Jaeger-LeCoultre Master Ultra Thin Moonphase 39mm. Går til vanlig over snittet pent kledd til jobb, gjerne i skjorte og Blazer. Ønsker meg derfor en klokke som går til dette uten at klokken blir for hoverende.

For meg utstråler er JLC MUT 39 en klokke som er diskre, men likevel svært elegant med en morsom vri med tanke på moon-phase displayet. Jeg får ofte litt "tunnelsyn" når det kommer til å ta avgjørelser på noe jeg har lyst på. Ønsker derfor å få noen innspill på JLC MUT 39 og om det er andre alternativer dere ville gått for i tilsvarende prisklasse.

På forhånd tusen takk!

Ultra Thin Moon er nydelig. Kanskje @Tore kan bedrive litt enabling? Han fyllepostet i hvert fall 3 bilder av denne i natt :cool:

Alternativet må være en Rolex Daydate i gull (så klart) ;)
Evt en brukt AP Royal Oak 15300 om du skulle være interessert i å kjøpe brukt og klarer å skaffe en :)
OMEGA Aqua Terra kan kanskje også være et alternativ?

Evt å gi gass opp til en Jlc Master Chronograph

Q1538420_MED.jpg

Lykke til!

Redigert av en moderator:
Begge er utmerkede valg! Chronoen er litt mer sporty, litt tykkere og en mm større diameter. Som elegant dressur er helt klart MUT Moon vinneren, ønsker du et ur som både kan brukes til pent og til casual er chronoen meget godt egnet. Jeg tror kanskje MUT Moon kommer til å vare lengst som en klassiker i sortimentet til JLC, den er usedvanlig vellykket synes jeg.

Til en meget grei pris får du et ur som etter min mening når (og til dels slår) de fleste alternativene fra de store high end produsentene. Det er ingen som tilbyr en så vakker månefase i en kasse av stål, med innmat av en slik kvalitet. De beste månefasene kommer ellers i kombinasjon med edle metaller eller annual calendars eller det som værre er ;)

Det siste poenget synes jeg forresten gjelder flere modeller fra JLC. Både MC Chrono, MC MUT Moon og MUT Perpetual tilbyr fantastisk horologisk innmat bak usedvanlig harmoniske skiver i kasser av et stål og pris som gjør at de er innenfor rekkevidde for de aller fleste. MUT Perpetual er litt vrien i og med at den i stål er boutique only.

1000000700030_2.jpg

mutmoon39ss2.jpg

tumblr_mjb12mIP8B1qzns6no1_1280.jpg

Alle tre hadde trivdes fint på mitt håndledd ihvertfall. Chronoen har jeg jo allerede i rosé, et greit alternativ det og ;)

Redigert:
Skal godt gjøres å gå feil. Personlig ville jeg prøvd noen versjoner av reverso også før du handler. Både elegant, og sporty.

Anders sa det. Chronoen er litt mer versatil, men jeg landet til slutt på MUT moon 39. Er 100% fornøyd med den, og den passer ønskene du beskriver perfekt.

Her er et bilde av min. Har byttet fra den flate remmen til en med litt padding.

Redigert:
Begge er flotte, og det kommer til syvende og sist an på hva du føler selv, men MUT Moon er et mer rent dressur, og hvis samlingen din ikke allerede har ett eller flere dressur ville jeg gått for det...

Takk for tilbakemeldinger!

Som et rent dressur er JLC MUT moon 39 høyt oppe på listen.

Har nå sett nærmere på AP Royal Oak 15300. Må si at det på ingen måte ser feil ut.
Blir dette litt mer allround? Hva tenker dere rundt AP Royal Oak 15400, AP Royal Oak 15450 og Jumbo?
Eller står 15300 mer som en klassiker?

Det å kjøpe brukt er absolutt ikke noe som er avskrevet. Hva vil 15300 ligge på?