Litt utblåsning på en ellers nydelig Torsdag er vel innafor
Jeg har i dag lært noe nytt. Om man går inn, ringer, eller sender en mail til Urmaker Bjerke å bestiller et ur, er det slettes ikke gitt at du får den. Det er nemlig lommebok, trynefaktor og kundeforhold som spiller inn på hvor raskt og hvor prioritert du blir.
Jeg har lest mye om dette fra andre. At de har opplevd dette. Jeg har selv alltid kun hatt gode erfaringer med Urmaker Bjerke, og alltid vært fornøyd etter handel der, men i dag har jeg selv nå fått erfare det mange andre har snakket om, og jeg ønsker bare å dele det da jeg synes praksisen virkelig er useriøs og meget, meget beklagelig for Urmaker Bjerke sin del. Jeg trodde faktisk denne typen måte å drive business på var skrinlagt.
Jeg er ikke viktig nok for dem. Om jeg handler der spiller ingen rolle. Jeg er ikke interessant nok for "interesselisten" dems. Dette er inntrykket jeg sitter igjen med.
Kø-system opererer de altså ikke med. Det eksisterer ikke. Selv om du får beskjed om å skrive opp all mulig informasjon for å i det hele tatt bli skrevet opp om du sier at "Jeg ønsker å bestille".
"Interesselister" er ordet. Det er dét de kaller det. Butikkene deres har ingen myndighet. Det er deres hovedkontor, (i hvert fall i følge svaret jeg har fått), som bestemmer hvem som skal få og når. De ranker meg og deg som kunde. Ser på historikk, bryr seg ikke om du en gang står på en form for interesseliste. Har du handlet nok får du alltid første-pri. Uansett.
"Det er hovedkontoret vårt som styrer hvem det blir, ikke vi i butikken" - OK. Fint. HQ vet alltid best.
"Kunder vil bli prioritert i den rekkefølgen som vi føler er riktig, i forhold til kundeforholdet." - Da vet jeg det også, at jeg ikke er viktig nok.
Urmaker Bjerke, takk for alt. Jeg har likt å handle med dere, og jeg har satt pris på den gode servicen jeg alltid har fått når jeg har vært innom, men etter dette skal jeg aldri handle hos dere igjen.
Jeg har i dag lært noe nytt. Om man går inn, ringer, eller sender en mail til Urmaker Bjerke å bestiller et ur, er det slettes ikke gitt at du får den. Det er nemlig lommebok, trynefaktor og kundeforhold som spiller inn på hvor raskt og hvor prioritert du blir.
Jeg har lest mye om dette fra andre. At de har opplevd dette. Jeg har selv alltid kun hatt gode erfaringer med Urmaker Bjerke, og alltid vært fornøyd etter handel der, men i dag har jeg selv nå fått erfare det mange andre har snakket om, og jeg ønsker bare å dele det da jeg synes praksisen virkelig er useriøs og meget, meget beklagelig for Urmaker Bjerke sin del. Jeg trodde faktisk denne typen måte å drive business på var skrinlagt.
Jeg er ikke viktig nok for dem. Om jeg handler der spiller ingen rolle. Jeg er ikke interessant nok for "interesselisten" dems. Dette er inntrykket jeg sitter igjen med.
Kø-system opererer de altså ikke med. Det eksisterer ikke. Selv om du får beskjed om å skrive opp all mulig informasjon for å i det hele tatt bli skrevet opp om du sier at "Jeg ønsker å bestille".
"Interesselister" er ordet. Det er dét de kaller det. Butikkene deres har ingen myndighet. Det er deres hovedkontor, (i hvert fall i følge svaret jeg har fått), som bestemmer hvem som skal få og når. De ranker meg og deg som kunde. Ser på historikk, bryr seg ikke om du en gang står på en form for interesseliste. Har du handlet nok får du alltid første-pri. Uansett.
"Det er hovedkontoret vårt som styrer hvem det blir, ikke vi i butikken" - OK. Fint. HQ vet alltid best.
"Kunder vil bli prioritert i den rekkefølgen som vi føler er riktig, i forhold til kundeforholdet." - Da vet jeg det også, at jeg ikke er viktig nok.
Urmaker Bjerke, takk for alt. Jeg har likt å handle med dere, og jeg har satt pris på den gode servicen jeg alltid har fått når jeg har vært innom, men etter dette skal jeg aldri handle hos dere igjen.
Redigert: