Invicta - En god latter forlenger livet...

Medlem
30. mai 2009
Sted
Stavanger
Havnet inn på invicta sine hjemmesider i dag (ikke spør meg hvordan eller hvorfor), men anyway, når jeg først var inne så lurte jeg på hvor dette merket egentlig kommer fra. Klikket på linken "Invicta Watch Group" og fikk opp følgende strofer:

What began as a logical, yet outlandish idea in 1837 has evolved into one of the most robust watch groups in the world today.

Tett etterfulgt av:

The timepieces they create will push the limits of design and pull what you desire, and what you can obtain closer together than ever before.

og det stopper ikke her. Sitat fra historien til invicta iflg. dem selv:

With consistent enduring strides in invention, craftsmanship, and inspiration, the Invicta Watch Group has evolved into the fastest growing watch company in the business and has sparked a movement that is turning the balance of power in the watch industry.

Takk invicta for en god latter :D:D

Hoho. Selvinnsikten er identisk med designkreativiteten. :)
Hvor mange klokker selger de i året?

Desverre så er invicta nokså store og de selger i bøtter og spann. Men tradisjon, integritet og historie finnes det ikke my av. Populært søppel.

Haha ja. Setter de kvartsverket sitt inn i en 55mm gullkasse og fyller på med blingding så skal du nok se at de selger. Synd men sant.

Haha jeg har ledd i 10minutter av posten din, tror sannelig jeg utvikler sixpack her jeg sitter. Noen selger søppel..

Jeg hadde en invicta en gang for noen år siden. Var i overgangen fra Quartz til mekaniske klokker og jeg kjøpte meg en invicta med submariner ripoff design. Fungerte helt ok. Tror det satt miyota verk i den.

Kvalitetsfølelsen var fraværende.

Invicta er for meg en merke som skamløst kopierer design, slenger inn et kjipt kvartsverk og selger det alt for dyrt (sml med mange mekaniske ur i 5k klassen). Kvaliteten på de få jeg har vært uheldig å komme i kontakt med, har vært uhyggelig dårlig.

Alt IMHO :D

Invicta er for meg en merke som skamløst kopierer design, slenger inn et kjipt kvartsverk og selger det alt for dyrt (sml med mange mekaniske ur i 5k klassen). Kvaliteten på de få jeg har vært uheldig å komme i kontakt med, har vært uhyggelig dårlig.

Alt IMHO :D

Helt enig. Hadde til min store glede å skifte batteri på en kollegas Invicta her om dagen. Lattern fra min side ble stor, når vi fikk se hva som rusla og gikk inne i der! Han ble ikke så imponert han heller. Både klokka, boksen og logo på boksen lignet mye på Breitling.

Jeg lurer bare på hva dere forventer fra så billige klokker? Jeg kjøpte en kvarts prodiver før jeg viste hva det gikk i. Min kone har overtatt den som hverdagsklokke. Klokken går meget bra, aldri noe tøys. Ja lenken slarker jo litt, og lumedotten på bezelen forsvant - men hallo? hva forventer man for 500 nok? Er det ikke litt værre når man opplever sånt med klokker til 10 ganger prisen? For under tusenlappen får man klokken med et Mitutoya verk også. Hva får man ellers til den prisen?
Copycat? Ja, nesten like ille som Steinhart. Og, veldig mange andre. Jada, servicen hos Invicta er sikkert ille, men hvem bestiller deler til så billige klokker anyway?
Invicta er ikke noe for WIS'er. De er hva de er. Og det synes jeg kritikken mot dem er også. Jeg fatter ikke at folk gidder.;)

Kom over denne i dag: Tick Talk » The highest quality money can buy.

DSCN9843_zpsb7d68d54.jpg

Det viser seg at Invicta har solgt klokker med 41 juveler! Men overraskelsen er stor når man finner
ut at 16 av juvelene er festet på sperrehjulet til fjærhuset til ingen nytte!!! :D :D

I rest my case!!!

minner om Orient som var den første ute med 100 juveler. Var et pimpet standard verk der man hadde vært svært kreativ med plaseringen av juvelene. I dag er de populære og Ebay auksjoner havner ofte mellom 600-1000usd.

minner om Orient som var den første ute med 100 juveler. Var et pimpet standard verk der man hadde vært svært kreativ med plaseringen av juvelene. I dag er de populære og Ebay auksjoner havner ofte mellom 600-1000usd.

Waltham var det vel som var først ute med 100 juveler.

100jewel_3b.jpg

Her ser vi juvelene, festet til en ring rundt verket. Gjør ingen annen nytte enn pynt.

edit: det skal også legges til at den aktuelle klokken Superlite snakker om her er en vintage Invicta, det vil si fra den historiske produsenten som faktisk var en Sveitsisk urleverandør i mellomklassen frem til de gikk dukken under kvartskrisen. Dette selskapet var noenlunde respektert, Invictanavnet har ikke blitt forsøplet før de gjenoppsto under amerikansk eierskap og ledelse, med kinaverk og hårreisende design. Det aktuelle 41-juvelers verket (for øvrig fra A.Schild) føyer seg inn i en interessant historie som er omtalt i Timezone-linken, en slags konkurranse mellom urleverandører om å levere klokker med flest juveler (fordi 17 juveler er bedre enn 15 osv).

Waltham var det vel som var først ute med 100 juveler.

http://www.timezone.com/img/articles/workbench0025/100jewel_3b.jpg
Her ser vi juvelene, festet til en ring rundt verket. Gjør ingen annen nytte enn pynt.

edit: det skal også legges til at den aktuelle klokken Superlite snakker om her er en vintage Invicta, det vil si fra den historiske produsenten som faktisk var en Sveitsisk urleverandør i mellomklassen frem til de gikk dukken under kvartskrisen. Dette selskapet var noenlunde respektert, Invictanavnet har ikke blitt forsøplet før de gjenoppsto under amerikansk eierskap og ledelse, med kinaverk og hårreisende design. Det aktuelle 41-juvelers verket (for øvrig fra A.Schild) føyer seg inn i en interessant historie som er omtalt i Timezone-linken, en slags konkurranse mellom urleverandører om å levere klokker med flest juveler (fordi 17 juveler er bedre enn 15 osv).

Takk for et bra innlegg Krille! Følte dette trengte mer enn et "like"