Italiensk

Medlem
11. mars 2013
jeg må innrømme at eneste klokkemerke som leverer mekaniske klokker og er italiensk som jeg kommer på er Officine Panerai. Men uansett hvor kule de er så er de langt utenfor min økonomiske rekkevidde. Men så er det jo sånn at jeg har en liten kjærlighet for alt som kommer fra støvellandet og derfor spør jeg dere medsonere om hvilke andre klokkemerker er fra Italia og leverer mekaniske / automatiske klokker? Helst til type budsjettpris ala certina osv....

• Liker
Reaksjoner: aek
Du har også Anonimo, Ennebi og BVLGARI som er mekaniske italienske klokker.
I tillegg er det en rekke moteklokker:
Fendi, Emporio Armani, Breil, U-Boat, Dolce & Gabbana og Alessi.

Edit etter korreksjon på BVLGARI.

Redigert:
Imo fortjener Bvlgari litt mer kred enn "smykkeur", spennende historie og vel så "Italiensk" som Panerai,
har selv fått stand for Bvlgari Octo modellen i stål 41mm hvor Genta har designet og etter sigende også hatt eierskap.
Verdt å sjekke ut denne, priser ute mellom 60' og 80 et sted, Bjerke kan ta den inn på bestilling mot forhåndbetaling av håndpenger.

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster
Du har også Anonimo og Ennebi som er mekaniske italienske klokker.
I tillegg er det en rekke moteklokker:
BVLGARI(?), Fendi, Emporio Armani, Breil, U-Boat, Dolce & Gabbana og Alessi

Bulgari produserer egne manufakturverk, og har flere Genta-design + restene av de nå avviklede merkene Gerald Genta og Daniel Roth. Dette er IKKE "moteklokker".

Jeg er ikke noe begeistret for U-Boat, men moteklokker er vel å trekke det litt langt...

Mener for øvrig at både Fendi, Emporio Armani og Dolce Gabbana produseres på lisens av Timex og/eller Fossil. Og disse kan man godt kalle moteklokker.

Ang. italienere: Giuliano Mazzuoli. Men vet ikke om noen merker i Certina-prisklasse.

• Liker
Reaksjoner: wreckmaster
jeg må innrømme at eneste klokkemerke som leverer mekaniske klokker og er italiensk som jeg kommer på er Officine Panerai. Men uansett hvor kule de er så er de langt utenfor min økonomiske rekkevidde. Men så er det jo sånn at jeg har en liten kjærlighet for alt som kommer fra støvellandet og derfor spør jeg dere medsonere om hvilke andre klokkemerker er fra Italia og leverer mekaniske / automatiske klokker? Helst til type budsjettpris ala certina osv....
Jeg deler din begeistring for Italia fullt ut, @wreckmaster, men føler vel at det går godt an å elske landet og samtidig være likegyldig til enkelte særegenheter derfra, som for eksempel - la meg se - opera, polenta og Panerai. Et raskt søk på «orologi italiani» (italienske klokker) ga dette treffet, som selv innrømmer å være ufullstendig, hvilket er åpenbart siden Panerai ikke inngår, men lista er lang, og sannsynligvis dominert av skit. Kanskje kan det være noe interessant innimellom for alt jeg vet. Eventuelt kan du prøve å søke på «orologi da polso italiani» (italienske armbåndsur) og se om du finner noe interessant. Gjør du det vil jeg gjerne vite det ...

Det ser vel ut som at Breil Manta automatic er en aktuell kandidat for meg http://www.mastersintime.com/us/en/breil-manta-professional-silver-automatic-gents-watch-tw1358.htm Husk akkurat dette kjøpet handler mer om at jeg ønsker meg en italiensk klokke, kun fordi den er italiensk enn horologi og eksklusivitet. Eller muligens en Marina Militare men det er jo så godt som rene Panerai kopier IMO. Og det frister mere med Miyota verket i Breil enn Seagull verkene i Marina..... Skal Google litt til og sjekke de andre merkene når jeg får tid også :) Takk for alle gode innspill :) Grazie Mille :)

• Liker
Reaksjoner: aek