IWC Aqatimer 3548 på Nato?

Medlem
24. jan. 2013
Hei forum:)
Dette er min første post. Kjøpte en IWC Aqatimer 3548 i Sveits her i høst, og har hatt den på armen siden.
Jeg tenkte prøve klokken med Nato, og mitt første spørsmål er om det overhodet er mulig? Hvis det er, hvilken størrelse er det jeg bør ha? Tenkte norsk og sort i første omgang.

Takker for svar til en newbee;)

Du må få fatt i endeledd til uret ditt, så kan du eksprimentere. En nato vil nok ikke fungere noe særlig men andre løsninger er mulig. Sleng ut et bilde av uret ditt :)

Hei og velkommen hit.
Bra klokkevalg du har gjort. Jeg skal ikke være for bastant i min uttalelse, men 3548 må ha et adaptersett for at du skal få satt den på nato. Om det finnes et slikt adaptersett er jeg veldig usikker på. Tok et raskt søk på google og fant noe, men vet ikke om dette går på 3548 - og dessuten finner jeg det ikke igjen nå. Søkte på "IWC 3548 nato." Det er mulig IWC leverer noe originalt.

Var det dette bildet du fant minuteman?

iwc3536ti1sv8.jpg

Det er nok en grei sak å skaffe. Nå vet jeg ikke hva det koster, men med tanke på hvordan prisen ofte er på originale smådeler som dette fra klokkeprodusenter, så kan det nok lett ende opp med å koste mer enn det smaker. Eller, det kommer jo an på hvor mye du vil ha natorem på klokken da.

En annen ting er at det gjør klokken lengre, men om det gjør noe er jo en smakssak. :)

Redigert:
Takk

Takk for svar folkens. Sitter på mobilen og sliter med å legge ut bilder, men det er samme klokke som selges i denne annonsen: http://www.tidssonen.no/forum/kj%F8p-og-salg-9/fsot-iwc-aqatimer-3548-a-14851/

Høres ut som det er mere stuk med det enn det er gevinst, så tenker jeg går for å kjøpe gummi. Noen som vet hvor jeg kan få fatt i dette på en enkel og (nogenlunde) rimelig måte? Dette er jo den litt eldre modellen og gummi for AT2000 passer ikke.

@minuteman

Etter innstendig googling ser jeg at minuteman nok har rett. Takk for hjelpen!

Etter innstendig googling ser jeg at minuteman nok har rett. Takk for hjelpen!
Endeledd som sagt. Å feste nato på de er ikke så lett og blir ikke så tøft men alle mulige andre remløsninger er mulig. Snakk med AD om slike endeledd, de kommer som en hook and loop strap men strapen kan skrus av og andre ting festes på. Din modell gikk ut av produksjon for ikke så alt for lenge siden så burde være mulig å få fatt i. det er dødstøft og utrolig komfortabelt. Sett flere løsninger der folk har tatt av loop strapen som følger med og klasket på andre ting.
Her min gamle AT2000 på hook and loop....
DSC_0153_zps2bec275d.jpg
[/IMG]