IWC Big Pilot’s Watch Perpetual Calendar Boutique Edition

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
IWC lanserte idag en ekslusiv utgave av Big Pilot. Her er tekst hentet fra IWC sine sider selv:

" The IWC Big Pilot’s Watch Perpetual Calendar Boutique Edition is one of the most complex pilot's watches ever built. The IWC-manufactured movement with its 7-day power reserve drives a whole range of watchmaking complications. These include a perpetual calendar with four-digit year display together with date, day and month displays as well as a moon phase display. All the displays are easily adjusted via the crown.

Limited to 250 pieces and available exclusively in IWC boutiques.
" Pris er ikke kjent enda.

iwc-boutique-exclusive-edition-1.jpg

Jeg synes den var dritstilig! Synd jeg ikke klarer å like den store krona for ellers falt denne veldig i smak :) Hva synes dere?
Det begynner jo å bli mye IWC ´er her inne, kanskje iwc burde få sitt eget underforum i tillegg til Jeager Lecoultre her inne?

Redigert:
Jeg synes den var dritstilig! Synd jeg ikke klarer å like den store krona for ellers falt denne veldig i smak :) Hva synes dere?

Jeg prøvde en "vanlig" Big Pilot for en måneds tid siden. Kronen er utrolig fin i virkeligheten, nesten som et smykke i seg selv. Den er imidlertid, som du sier, stor. Det er resten av klokken også. Den heter ikke Big Pilot uten grunn. På mine pikespeiderhåndledd ble dessverre klokken latterlig stor. Litt synd fordi jeg liker egentlig alt ved den bortsett fra størrelsen. Hadde den vært 44mm hadde den definitivt vært på ønskelisten min.

iwc-boutique-exclusive-edition-1.jpg

Det begynner jo å bli mye IWC ´er her inne, kanskje iwc burde få sitt eget underforum i tillegg til Jeager Lecoultre her inne?
Nydelig ur ja selv om jeg som deg har problemer med kronen. Synes ikke det skal bli for mange underforum her, tenker det blir lettere å miste oversikten da. Men at det er mye IWC her er bare bra.

Nydelig ur ja selv om jeg som deg har problemer med kronen. Synes ikke det skal bli for mange underforum her, tenker det blir lettere å miste oversikten da. Men at det er mye IWC her er bare bra.

hmm.. du sier noe der Chronodiver! Er veldig lett slik det er nå, trådene vi har om det forskjellige holder kanskje : )

Jeg er en stor tilhenger av Big Pilot. Jeg synes klokken i gull kan være flott, men gullklokke med gullskive ble nok litt mye for min del ;)

Syntes de svarte månene i månefasen var litt for voldsom i forhold til det som skjer på resten av skiven.

Gull skive ble rett og slett for mye av det gode.

Men det er på bilde. Kan jo godt hende at klokken er helt rå i virkeligheten.