For noen år siden kjøpte jeg dette vegguret av Otteren i Stavanger. Det var egentlig ikke for salg, kun til å henge i AD-lokaler, men jeg klarte å mase meg til det. Dessverre solgte jeg min IWC-flieger like etter, og dermed ble det aldri til at vegguret ble hengt på veggen. Det har støvet ned på mitt kontor siden, så nå kan det gjerne overtas av noen andre.
Uret er solid, med et enkelt kvartsverk inni. Ca 35 cm diameter. Det er i god stand; det eneste å anmerke er vel litt rester av lekk batterisyre rundt en av polene. Eneste tilbehør er kvitteringen fra dengang jeg kjøpte uret.
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal prise uret. Jeg har sett noen for salg en sjelden gang, og da koster de fra fem til femten tusen. Det finnes også mange uoriginale for salg for småpenger, spesielt på ebay. På chrono24 ligger ett tilsvarende ur ute nå, til 1800 euro. Det virker himmelropende høyt for et enkelt kvartsur, synes jeg, IWC eller ei. Hva med 4000 inkl frakt?
Noen enestående flotte bilder tatt idag:
Og ett fra dengang jeg hadde lillebroren på armen:
PM eller epost til enidgumby@gmail.com
Uret er solid, med et enkelt kvartsverk inni. Ca 35 cm diameter. Det er i god stand; det eneste å anmerke er vel litt rester av lekk batterisyre rundt en av polene. Eneste tilbehør er kvitteringen fra dengang jeg kjøpte uret.
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal prise uret. Jeg har sett noen for salg en sjelden gang, og da koster de fra fem til femten tusen. Det finnes også mange uoriginale for salg for småpenger, spesielt på ebay. På chrono24 ligger ett tilsvarende ur ute nå, til 1800 euro. Det virker himmelropende høyt for et enkelt kvartsur, synes jeg, IWC eller ei. Hva med 4000 inkl frakt?
Noen enestående flotte bilder tatt idag:
Og ett fra dengang jeg hadde lillebroren på armen:
PM eller epost til enidgumby@gmail.com
Redigert: