IWC og liten bulk i kassen

Medlem
12. nov. 2013
Sted
Oslo
Hei, min første post er et spørsmål rundt min IWC

Er det noen her som vet om det er mulig å skifte bezel på en Portuguese 7 Days 5001. Det er kommet en liten bulk, skade i bezel 6-o-clock. Man kan såvidt se det på bildene, hvor mye kan eventuelt slipes og klarer man å reparere såpass mye at den vil se mint ut?

Noen som erfaring med å fjerne småskader på IWC, har lest noe om en eller annen form for laser behandling.

Bilde_zpsc5a10b82.jpg

Bilde2_zpsb10e401d.jpg

Siden du har en bezel der: Eller en kasse i 3 deler med bezel, kasse-lugs, bak kassen.
Da er det selvfølgelig mulig å bytte det. Disse deler fins hos IWC.
Siden det er bezel´n som tar mest av dingene: Hvis jeg var deg og hvis du tåler å se på det uten å få "feber", da er det bare å bestille en bezel og tukle det i en skuff i venting at din bezel blir mer slitten.
Da blir det mer "verdt" å bytte det etter min mening…
For eks. : Jeg har 2 speedmaster.Pro ny tallskiver og en ny set med visere for å bytte hvis noenting går galt i en service.
De små visere er veldig tett kurvene inn i tallskive og demontering/montering kan medføre merker hvis mann er uheldig.
Visere kan også få uheldig skader der og da: Da unngå jeg å vente leeennnge for ny deler og prisen fikser jeg med min urmaker. Disse deler kjøpt jeg for bra pris selvfølgelig.
Senere skal jeg kjøpe en Speedmaster urkasse som /spare part/ for det samme.
Det er nyttig hvis mann tenker å holde på en klokke på lang tid fremover;)