I høst har jeg vært veldig dårlig til å selge klokker... Jeg har byttet og herjet, men antallet bare stiger og stiger! Til og med når jeg har skullet selge Rolex-er har jeg klart å ende opp med byttehandler
Merke, modell og år:
IWC Pilot Chrono Top Gun fra 2014
Spesifikasjoner:
Modellnummer: IW388001
Verk: IWC inhouse kaliber 89365
Gangreserve: 68 timer
Kassediameter: 46mm uten krone
Kassetykkelse: 16,5mm
Avstand mellom lugs: 22 mm
WR: 6 ATM / 60m
Beskrivelse:
Kanontøff flieger fra IWC! Inhouse urverk med 68 timer driftsreserve og flyback-funksjon. Kassen er laget i keramikk og dermed 99% strøken, bortsett fra en helt minimal overfladisk "blyant-strek" på bezelen ca kl 8, som man kan skimte om man vet om den.
Forøvrig mener jeg dette er den aller peneste skiven som finnes på noen IWC pilot-kronograf! Perfekt balanse med bare to sub-dials kl 12 og kl 6, og balanse mellom "IWC Schaffhausen"-teksen på venstre siden og "trippel-datoen" på høyre siden av skiven. (Jeg elsker "trippel-datoen"!)
Dessuten vil jeg trekke frem kronografsekundviseren: den er svart med hvit tupp og et rødt "jagerfly" i andre enden. Det geniale med at denne viseren er svart er at den ikke er så synlig når den ikke er i bruk, og forstyrrer ikke lesingen av time- og minuttviseren - noe som jeg har irritert meg over på alle andre kronografer jeg har hatt der kronografsekundviseren ofte forstyrrer lesingen av timeviseren. Dette er uten sammenligning den lettest lesbare kronografen jeg har hatt - både i dagslys og om natten! Og det er ikke mange "ikke-kronografer" som er lettere å lese heller.
Lumen er usedvanlig funksjonell og enkel. Jeg er godt over snittet opptatt av lume - og jeg elsker god lume! Men dessverre så ser jeg ofte at utover natten så kan jeg fremdeles se lumen, men vanskelig å se hva klokken er pga det er så mange elementer som lyser, og viserne lyser ikke kraftigere enn alt det andre som "grøter seg sammen". Men på denne IWC-en er lume-markeringene på skiven akkurat tiltrekkelig til å se "opp-ned" på skiven, samtidig som viserne er lette å lese - helt frem til det blir morgen og lyst. Desidert den klokken jeg har hatt som er lettest å lese om natten!
Tilstand:
Klokken er usedvanlig pen for en 3-åring! Kassen er 99% strøken, og urverket går perfekt og jevnt (+3,5 sek/døgn i snitt). Original-remmen er svært lite brukt og dermed svært pen den også. Ikke langt i fra ny-tilstand denne klokken, bortsett fra at man kan se noe merker på baksiden av lugsene etter rem-bytter. Se bilder.
Dokumentasjon og historikk:
Kjøpt ny hos Bjerke i juni 2014. Jeg fikk klokken i en byttehandel for en måneds tid siden.
Komplett med alt. Stor skinn-trukket boks, sertifikat og manualer, pusseklut samt originalkvittering fra Bjerke.
Bæreredskaper:
Klokken kommer med original mørkegrønn nylontrukket skinnrem, samt en svart uoriginal nylontrukket skinnrem.
Annet:
Klokken er 46mm i diameter, og tykkelsen er oppgitt til 16,5mm. Det høres ganske stort ut! Jeg må likevel si at den bærer bedre enn jeg hadde trodd. En pilotklokke kler godt å være litt stor, samtidig som den ikke ser så prangende ut siden den er helt svart. Til info så er jeg 18,5cm rundt lanken. Så vet du det når du ser på wrist-shotsene. At den skal være 16,5mm tykk overrasket meg faktisk da jeg nettopp googlet meg frem til det. Hvis jeg hadde gjettet ville jeg sagt 12-13mm. Så ikke for puselanker denne her, men perfekt fra 18cm og oppover vil jeg si. Kan du bruke 44mm Panerai, kan du bruke denne
Linker:
http://watchbase.com/iwc/pilot/iw3880-01
http://www.urmaker-bjerke.no/butikk/klokker/iwc/iwc-pilots-watch-chrono-top-gun-miramar/
(Identisk som min, men med annen farge/tekst på skiven)
Sted:
Ås eller Oslo. F2F eller sending i posten.
Pris eller bytteverdi:
Nypris på klokken er i dag 118 000,- (Bjerke-pris på Top Gun Miramar som er tilsvarende som min og med samme veiledende pris.)
Jeg ønsker 70k for min, men tar i mot bud med takk
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden.

Redigert: