Iwc pilot mark xvii

Medlem
31. juli 2011
Sted
Sandnes
Hmm , hva synes vi om denne her? Jeg begynner å like den veldig godt, mer jo mer jeg ser på den. En slags IWC`s Explorer om dere forstår. Antimagnetisk, sikret mot trykkfall, liten og nett. Jeg liker den veldig godt. Ja crownguards har den jo ikke men sånn er livet. Synspunkter anyone?
markXVII_end_low.jpg

Jeg synes den er helt knall! En av få klokker jeg liker bedre på rem enn lenke, men uansett en perfekt allrounder!

Jeg liker mark xvi bedre da jeg synes datovisningen på xvii er litt rar.
Har selv mark xvi og har planer om å skaffe meg Explorer 114270 :) kjipt at det er dårlig tilbud her i Norge.

Jeg liker mark xvi bedre da jeg synes datovisningen på xvii er litt rar.
Har selv mark xvi og har planer om å skaffe meg Explorer 114270 :) kjipt at det er dårlig tilbud her i Norge.
Ja datovisningen er enten eller har jeg skjønt, jeg lever godt med den. Har du utfyllende info å dele om din xvi?

Jeg hadde en xvi, likte den veldig godt, men den ble ikke brukt så mye. Antakelig fordi jeg bruker sorte sko og belte stort sett kun til dress, og da syntes jeg xvi'en var for sportslig. Nevrotisk, absolutt, men med lenke hadde den nok sett mer armtid. Klokken ble solgt, men en xii er på ønskelisten fremdeles. Xvii er pen, men jeg er heller ikke veldig begeistret for datovisnngen.

Redigert:
Jeg hadde en xvi, likte den veldig godt, men den ble ikke brukt så mye. Antakelig fordi jeg bruker sorte sko og belte stort sett kun til dress, og da syntes jeg xvi'en var for sportslig. Nevrotisk, absolutt, men med lenke hadde den nok sett mer armtid. Klokken ble solgt, men en xii er på ønskelisten fremdeles. Xvii er pen, men jeg er heller ikke veldig begeistret for datovisnngen.
Slike innlegg og linker som gjør livet verdt å leve:) . Its the year of the pilot så datovisningen med altimeterhentydning er kommet for å bli:)

Jeg har et meget godt øye til denne.
Synes "dato-utskåringen" klær skivan og jeg tar meg ibland i å tenke at den lar deg skue både fremover og bakover i tid ...

.... men nå slo det meg, at dette kan være litt tøvete i månedene hvor det ikke er 31 dager.
Men det er kanskje å leve med de syv (seks ved skyddår) dagene i året.

Mark xii står også på min ønskeliste men har lest om at den ikke er så robust dvs trenger mye service sammenlignet med senere modeller.
Hatt min xvi i noen år og liker den veldig godt.

Så forresten et bildet av John Fredriksen med rayban pilot solbriller og som jeg mistenker IWC big pilot på armen :cool:

Datovisningen er et absolutt pluss når en ikke har hundre prosent godt syn, det er lettere for svaksynte å se tall i rekkefølge en å myse i ei bittelita luke etter et singel tall.:D

Redigert: