IWC Portuguese (Classic Chronograph eller Yacht Club) - vurderer kjøp og trenger råd

Medlem
22. jan. 2015
Hei,

Har kikket lenge på en IWC Portuguese Yacht club, men har etter mye om og men innsett at den blir for stor (selv om jeg er en stor mann selv). Har nå fått med meg at den nå kommer ut i en 43.5mm som igjen kan ta opp min interesse.

Har i mellomtiden kikket på*en IWC Classic Chronograph som jeg syntes har en perfekt størrelse på 42.5mm.

Derfor har jeg disse 2 spørsmålene:
1. Hva ville dere ha valgt av en Yacht Club vs Classic Chronograph, pros and cons.
2. ... og er det noen andre alternativ jeg burde tatt en titt på i denne prisklassen? (har kikket på Hublot Classic Fusion, men er litt usikker på historie og kvalitet på urverk).

* ekstra spørsmål: hvordan tror dere prispunktet på den gamle Yacht Club vil utvikle seg fremover nå som den nye modellen er krympet med 1.9mm?

Takk så mye

Heihei!

Mellom de to klokkene du nevner her, ville jeg definitivt gått for Yacht-Club, mest fordi man kan endre hvordan klokken fremtoner seg ved å bytte til lærrem, da blir den med et finere. Jeg hadde vel min i nærmere 2 år før jeg gikk til innkjøp av andre remmer, og har ikke angret på det siden! Har ganske så slanke håndledd, men jeg synes ikke det byr på problemer med en såpass stor klokke, diametermessig. Det jeg ville vært oppmerksom på er at klokken er ganske så tykk (den nye er 14,5 mm tykk!) og bærer ganske høyt, så sikkert lurt å ha den på armen før du bestemmer deg. Jeg er ikke i nærheten av å f.eks. kunne få den under skjorte-ermet uten å måtte jobbe for det.

Jeg hadde styrt unna Hublot Classic Fusion, men det er kun min egen mening; som du selv er inne på, det er mye å stille spørsmål ved når det gjelder både historie og kvalitet på urverk (når man først er i denne prisklassen). Hvis du skriver litt mer om hva du er på utkikk etter, vil det være lettere å komme med anbefalinger!

Hva gjelder prisutvikling har jeg null idé, har planer om å beholde min leeeenge, da den i mine øyne er en utrolig digg sommerklokke!

Slenger med noen bilder av min for inspirasjon!

Har du vurdert Portugieser (nylig skiftet navn fra portuguese) Automatic 5007?

Den bygger mindre enn størrelsen skulle tilsi.

Akkurat nå har jeg bare Rolex, men har seriøst vurdert å selge unna noen av disse for å kjøpe en slik splitter ny. Jeg syns det er den peneste dressklokken som selges! Fantastisk kult med 7 dagers PR og innsyn til verket!

Den jeg hadde:
8BCCE0EC-E058-4A39-8EE1-C3CACE70DAD6_zpszc1rdqyg.jpg
[/URL][/IMG]

For øvrig syns jeg Yacht-cluben er spennende, og Chronographen litt kjedelig...