IWC Portuguese

Medlem
3. aug. 2009
Innlegg
2.887
Sted
Planet Earth
Merkelig nok...
Jeg var fast bestemt - og mente det faktisk (men sikkert en sær tanke likevel :roll: ) - at jeg ikke skulle ha flere ur av samme forhandler samtidig.

Men IWC endret meg.
Nå ligger to humørspredere av noen søsken og nyter det gode fellesskap.... 8)

Takke meg til å ha altfor mange kjepphester....

PB120011.jpg
 
Gratulerer med flott ur! Det er vel svært få som ikke har minst én av de der to på ønskelista....
 
Bedre enn dette blir det ikke. Disse to urene viser hvorfor IWC, etter min mening, ligger helt i toppsjiktet når det gjelder kvalitet og design i klokkeverden!
En særdeles smakfull kombinasjon! 8)
 
Uslåelig kombinasjon av to utrolig flotte ur. Det er imponerende å se hvordan IWC makter å gi selv de mest forfinede selskapsur et distinkt maskulint uttrykk, og hvordan de får alle sine produkter til å være umiskjennelig IWC. Det har ikke vært mange feilskjær av designerne i Schaffhausen, i motsetning til de fleste andre high-end fabrikanter.
 
Personlig synes jeg siste kolleksjon av aquatimere var en skivebom og ikke akkurat i IWC ånd, men som sagt det er min mening.
 
Må nok si meg enig i JonasV på den. Men det er ikke så mange produsenter som klarer å holde kolleksjonene siden helt fri for gymsokker ...
 
JonasV skrev:
Personlig synes jeg siste kolleksjon av aquatimere var en skivebom og ikke akkurat i IWC ånd, men som sagt det er min mening.

Joda, jeg er enig i det. Synet av de to skjønnhetene til Moore gjorde meg bare så euforisk at jeg fortrengte den nye Aquatimeren. Kanskje fordi de knapt likner det jeg forbinder med IWC.
 
Approps smukke IWCer synes jeg at Mark XVI er helt fantastisk klassisk og tidløs. Størrelsen er også perfekt med sine lavmælte 39mm. Jeg hadde jo store forhåpninger om å kjøpe den som nettopp lå tilsalgs her på sonen, men den glapp dessverre. Uansett, tror jeg må ha sånn engang! :D

Tidssonen har åpna auga mine for IWC :D .
 
Må få gratulere deg igjen, Moore!

De to klokkene viser etter min mening hva IWC dreier seg om: Klassiske, "rene" klokker med historiske aner. Noen av de nyeste ikke er helt i denne ånden. Store for å være store samt at de har litt uryddig design.

I all beskjedenhet mener jeg min caliber 8541 også hører med i den positive historien!

P1010928.jpg
 
Arild skrev:
Må få gratulere deg igjen, Moore!

De to klokkene viser etter min mening hva IWC dreier seg om: Klassiske, "rene" klokker med historiske aner. Noen av de nyeste ikke er helt i denne ånden. Store for å være store samt at de har litt uryddig design.

I all beskjedenhet mener jeg min caliber 8541 også hører med i den positive historien!

Thanks, Arild!
"To sjeler - samme tanke".... 8)
For du har helt rett; - den positive historien kan så absolutt utvides, som du sier. Det er et vakkert eksemplar av en 8541 du har! ;)
Jeg ser så absolutt mitt smått akkumulerte behov nå for å ha et ur som også "ivaretar historien", og ikke bare representerer den "nyere tidslinje"...
 
IWC Portuguese er en fantastisk klokke, spesielt modellen med 8 dagers urverk. Jeg vurderte å kjøpe Chronographmodellen for noen år siden. Urverket i Chronographen er et ombygget ETA 7750, hvor ombyggingen er gjort av IWC. Jeg har ikke noe problem med ETA verk, men syntes at JLC gav mye mer klokke for pengene og endte opp med å kjøpe en Jaeger-LeCoultre Master Grande Taille.

IWC kommer fra 2010 til å kjøpe alle de ETA baserte urverkene som ferdig monterte urverk, ETA leverer ikke lenger urverkene som byggesett. Urverkene kommer til å være modifisert etter IWC’s spesifikasjoner, men all ombygging og montasje vil bli gjort av ETA.
 
Frodo skrev:
Bedre enn dette blir det ikke. Disse to urene viser hvorfor IWC, etter min mening, ligger helt i toppsjiktet når det gjelder kvalitet og design i klokkeverden!
En særdeles smakfull kombinasjon! 8)

Støttes fullt og helt! ;)

Hopalong skrev:
Uslåelig kombinasjon av to utrolig flotte ur. Det er imponerende å se hvordan IWC makter å gi selv de mest forfinede selskapsur et distinkt maskulint uttrykk, og hvordan de får alle sine produkter til å være umiskjennelig IWC. Det har ikke vært mange feilskjær av designerne i Schaffhausen, i motsetning til de fleste andre high-end fabrikanter.

Ja.... det er litt etter prinsippet "less is more".
Det liker jeg.

Frodo skrev:
Bedre enn dette blir det ikke. Disse to urene viser hvorfor IWC, etter min mening, ligger helt i toppsjiktet når det gjelder kvalitet og design i klokkeverden!
En særdeles smakfull kombinasjon! 8)

Veldig enig.
Og en sjelden kombinasjon - hvor få produsenter matcher IWC.
(Men her er det selvsagt delte meninger... ;) )

Charles_ skrev:
Grymt snygga! :eek:

Mmm....
Takker! :D