IWC`s gave til seilerne.

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Premien til den båten og hennes mannskap som har den raskeste tiden overall i denne sesongens volvo ocean race vinner; IWC Portuguese Yacht Club Chronograph Edition “Volvo Ocean Race 2011-12”.

http://www.porhomme.com/2011/10/volvo-ocean-race-iwc-portuguese-yacht-club-chronograph-edition/

Det skal også sies at IWC gir bort et trofè til båten som får lengst distance over 12 timer også. Merket jeg ble litt... bitter for at ikke jeg er god nok seiler til å seile volvo ocean race gitt.

Kan ikke si jeg er så begeistret for svarte karbonskiver, men Yacht Club er jo en veldig flott klokke.

Denne kunne jeg absolutt hatt på armen:D

Foreslår at vi setter opp en TS-båt. Prippa : regner med at du har erfaring fra A-jolle. Jeg er selv en skikkelig god "fokkeslask"......dette MÅ jo bli en vinnerbåt:cool:

Andre med utstrakt seilererfaring?

.....etter å ha nesten fått en overrigget storeseilmast i panna på Ferderseilasen noen år tilbake, så har min iver etter seiling vært sterkt redusert.....

Jeg har tatt båtførerbevis, og kan (i teorien) lese kart... Melder meg som navigatør til dette initiativet! :D

Hva man ikke gjør for muligheten til å skaffe seg en ny klokke! ;)

Den er grei... Hvis det er no-go derfra forsøker jeg Patek... De bør jo hvertfall ha nok penger...

Kunne prøvd å fått tak i en sliten klassisk trebåt. 12 meter feks og brukt noen år på å pusse, prate klokker og lære alle aspekter ved å seile. Kansje panerai kunne vært interessert i å gå inn med maritime instrumenter? :)

Når jeg seiler er det gjerne med en del fra foreldregenerasjonen noe som resulterer i at alle oppgaver foran på dekk er mine, alle ting som man kan gjøre i kockpit eller uten å flytte seg noe særlig har jeg mindre erfaring på. :p

Er blitt en jævel til å sette spinnaker. Jeg tar den.

Dersom det mot all formodning skulle bli for ambesiøst med VOR, så hadde det jo vært kult med en seil GTG.

Dersom det mot all formodning skulle bli for ambesiøst med VOR, så hadde det jo vært kult med en seil GTG.

Helt enig. Ikke plass til så mange på min skute, men om to tre andre heg også har båt i Oslofjorden så kunne det vært morsomt med en "tur-regatta" til sandspollen ellernoe slikt hvor man kunne lagt seg longside på hverandre og tatt en fest ellerno slikt.

Helt enig. Ikke plass til så mange på min skute, men om to tre andre heg også har båt i Oslofjorden så kunne det vært morsomt med en "tur-regatta" til sandspollen ellernoe slikt hvor man kunne lagt seg longside på hverandre og tatt en fest ellerno slikt.

Godt initiativ, men jeg foreslår at vi kanskje utsetter til neste vår da de båtene jeg har tilgang til nå ligger under presenning.... ;)

Godt initiativ, men jeg foreslår at vi kanskje utsetter til neste vår da de båtene jeg har tilgang til nå ligger under presenning.... ;)

Uff så ekkel du er:p.

DEN båten jeg har tilgang til ligger også under presenning. Er jo litt mindre enn de du har tilgang på, men plass til flere enn i en Ajolle.

Hehe. trodde neste år var selvsagt.

Kansje semmern kan ordne sjøfly og, så kan vi kombinere seiling og flyvings GTG? Det hadde vært helt vilt.