IWC?

Medlem
30. nov. 2011
Sted
Bergen
Hei,

Jeg har en Breitling Emergency i dag som jeg har hatt i snart 10 år. Er fornøyd med uret, men ønsker meg ett mekanisk ur.

Jeg vurderer IWC Big pilot watch eller en Rolex av ett slag. Kanskje sea dweller.
Hva er deres synspunkt på IWC kontra andre ur?

Forslag mottas med takk!

Mvh
Stian

Hei og velkommen til TS :)

IWC BP er en flott klokke, men på min hånd blir den dessverre for stor. 46mm diameter er mye. Før du evt kjøper den ville jeg prøvd den på hånden. Det gjelder forsåvidt generelt at klokken du vurderer å kjøpe bør prøves på hånden.

Det er mange flotte klokker der ute. Ikke bli blendet av Rolex, selv om det er et stort antall av de her på sonen. Selv har jeg tre Rolex-klokker, og kaster stein i glasshus, men som bruksklokker er de i mine øyne perfekte - for meg.

Siden du ønsker deg et mekanisk ur ville jeg anbefale deg å søke litt på forumet, se hva IWC har av modeller kontra andre klokkemerker. Det er jungel av klokker der ute, hva passer deg best?
Og når du først har kjøpt deg en klokke, og om du blir værende på forumet, kjøper du deg garantert en klokke til kort tid etter at første klokken er i boks :D

IWC Big pilot er jo en fantastisk flott klokke!..Så ville jeg følgt rådene til Sjuli, de var fornuftige ;)

Hei,

Takk for gode råd.

Jeg har som sagt Emergency i dag, før det hadde jeg Breitling B1. For å kjøpe Emergency måtte jeg selge B1. Idag angrer jeg på at jeg solgte uret. Hadde vært kjekt å ha den i samlingen min- så det blir nok flere ur mer tiden ja;)

Er utrolig gøy med klokker. Mange på jobben min har Breitling, derfor hadde det vært kult med en IWC. Er gøy å ha noe som ikke alle har og de som ikke er interessert i klokker vet ikke hva det er engang.

Hei og velkommen.

Det som slår meg er at du vurderer to vidt forskjellige type ur. Piloten har svært lite til felles med de fleste modellene til Rolex.

Anbefaler på det sterkeste at du følger rådene over her og får prøvd de aktuelle modellene på armen.

Om du finner ut at både IWC og Rolex passer din arm og din smak får du enten:

a) Foreta en loddtrekning

b) Legge ut en poll her på sonen

Du trår ikke feil med noen av dem.

Lykke til med den spennende jakten, og glem ikke den obligatoriske unboxingen her på sonen:D

Hei og velkommen.

Det som slår meg er at du vurderer to vidt forskjellige type ur. Piloten har svært lite til felles med de fleste modellene til Rolex.

Anbefaler på det sterkeste at du følger rådene over her og får prøvd de aktuelle modellene på armen.

Om du finner ut at både IWC og Rolex passer din arm og din smak får du enten:

a) Foreta en loddtrekning

b) Legge ut en poll her på sonen

Du trår ikke feil med noen av dem.

Lykke til med den spennende jakten, og glem ikke den obligatoriske unboxingen her på sonen:D

Poll vil ikke være nødvendig, den vil Rolex vinne ;)

Spiller ingen rolle, han vil før eller senere ta til vettet og kjøpe seg noe som er litt mer unikt - og som Rolexfolket i all hemmelig drømmer om, men ikke tør å avsløre av frykt for å bli mobbet :p

lol. Ja kanskje det. Jeg drømmer om en Portuguese med inhouse, men det er ikke så hemmlig. Om og i tilfelle når er det store spørsmålet ;)

Som det alltid skrives på de internasjonnale forumene: Det er du som skal gå med klokken, så kjøp det du selv begjærer. (Spør du om råd her vil svaret "alltid" Rolex ;) )