Solgt JAEGER LE-COULTRE «GEOPHYSIC 1958»

aek

Medlem
23. des. 2013
Sted
Akershus
JAEGER LE-COULTRE GEOPHYSIC 1958
Komplett, strøken Geophysic 1958, 2015-modell. Selges kr 8̶5̶0̶0̶0̶ 8̶2̶0̶0̶0̶ 7̶9̶0̶0̶0̶ 76.000, eller byttes ned.

SPESIFIKASJONER
Kaliber: 898/1
Referansenummer: Q800.85.20
Kassediameter: 38,5 mm
Kassetykkelse: 11.3 mm
Avstand mellom lugs: 19 mm
Vannmotstand: 10 bar

FUNKSJONER
Time-, minutt og sekundviser. Antimagnetisk indre kasse (Tilsvarende Rolex Milgauss)

ALDER OG HISTORIKK
Det er en 2015-modell. Siden den bare finnes i 800 eksemplarer antar jeg alle er det.
Jeg kjøpte den fra Watch Lounge ved Frank Schuster i juni 2016.

TILSTAND
I følge Frank Schuster hadde den hatt en tidligere eier, som aldri hadde brukt den. Remmen ser ubrukt ut, og jeg har heller aldri brukt den. Jeg satte den på først i dag, for å ta de 2 siste bildene under. Uret var som nytt da jeg fikk det i hus, for akkurat et år siden i dag, og jeg har brukt det svært lite, så det er fortsatt som nytt.

VERDI / PRIS
Jeg betalte € 8700. Inkludert merverdiavgift har jeg betalt kr 103.279,04. All dokumentasjon på dette medfølger.
Jeg ønsker i utgangspunktet å selge den for kr 85.000, men lytter også til interessante forslag til bytter ned.
For øyeblikket ligger det 2 stykker på Chrono24, én til 77k (i Finland) og én til 88k (i London)

REIM OG LÅS, BOKS OG PAPIRER
Alt originalt medfølger. I tillegg kvitteringer på kjøp og betalt mva.

ANNET
Min utboksing 7. juni 2016
JLCs side om Geophysic (Min klokke står ikke lenger der, siden den er utsolgt for lenge siden)

HVORFOR FLIPPE?
Geophysic 1958 er den vakreste klokken jeg vet, men jeg er redd for å bruke den, både fordi jeg er redd for at den skal skades, og fordi jeg synes den er for verdifull til å brukes … Det er fryktelig dumt, men slik er jeg tydeligvis konstruert. Da er det bedre om noen som ikke tar slike smålige hensyn overtar den.

REFERANSER
Jeg har ikke gjort all verdens handler, men er nevnt i Good Guy-tråden av blant andre

MINE BILDER
Alle bilder er av den aktuelle klokken. De 2 siste (med sort krokodillereim) er tatt i dag, de øvrige er tatt i løpet av året som er gått.

Geophysic-1.jpg
Geophysic-2.jpg
Geophysic-3.jpg
Geophysic-4.jpg
Geophysic-6.jpg
Geophysic-7.jpg
Geophysic-8.jpg
Geophysic-9.jpg
Geophysic-10.jpg

Redigert: