Jaeger-LeCoultre: memovox vs geographic

Medlem
7. des. 2009
Sted
Oslo
Blitt opptatt av JLC om dagen, men klarer ikke bestemme meg for om jeg liker

memovox:
memovox.jpg

eller geographic:
Geographic.jpg

best.

Noen tidssonere som har gode argumenter/innspill for eller imot disse? Hvilken ville du valgt?

Personlig, helt klart Memovoxen. Den har en veldig fin balanse i skiven, er veldig kleen og enkel og ikke minst kult med dato og blånert sekundviser.

Geograficen ser etter min mening altfor rotet ut. Liker heller ikke det butte oppsynet til klokkekassen. Funksjonene ser ut som om det ble påført av en parkinson-rammet urmaker under et kraftig jordskjelv.

Personlig, helt klart Memovoxen. Den har en veldig fin balanse i skiven, er veldig kleen og enkel og ikke minst kult med dato og blånert sekundviser.

Geograficen ser etter min mening altfor rotet ut. Liker heller ikke det butte oppsynet til klokkekassen. Funksjonene ser ut som om det ble påført av en parkinson-rammet urmaker under et kraftig jordskjelv.

+1 :)

Memovoxen er den peneste. Men det er også et spørsmål om hvilken funksjon du har mest bruk for; vekkeklokke eller verdensur.

Kaste rmeg til ulvene....Geographic'en, men ville helt klart valgt Master Compressor utgavene da...men det er fordi jeg liker det litt mer "røfft".

Nyedleige ur begge to. Lykke til.

GOd helg