Solgt Jaeger-LeCoultre Reverso Squadra Hometime

aek

Medlem
23. des. 2013
Innlegg
765
Sted
Akershus
OBJEKT
Jaeger Le-Coultre Reverso Squadra Hometime
Kaliber: 977
Referansenummer: 7008420 / 230.8.77
Kasselengde: 41.0 mm
Kassebredde: 35.0 mm
Kassetykkelse: 13.0 mm
Avstand mellom lugs: 22 mm

FUNKSJONER
Timeviser - minuttviser
Sekundviser («small seconds»)
Viser for annen tidssone (normalt skjult under timeviser)
AM/PM indikasjon (styres av viser for annen tidssone)
Dato

ALDER OG HISTORIKK
Produksjonsår: 2007. Jeg kjøpte den av good guy våren 2014. Service utført av Lars Christian Tidemann april 2015.

TILSTAND
Pen og velholdt. Pietetsfullt polert av Tidemann i mai 2015. Har noen små dings på de vannrette stripene over og under skiva.

VERDI
Siden mitt ønskemål er bytte og ikke salg pålegges man ikke av forumets kjøp og salg-regler å oppgi prisforlangende, men det er likevel naturlig å være tydelig på hva slags idé om verdi man har, i den grad man har det. Et godt utgangspunkt for det er etter min mening å se på hva liknende eksemplarer på Chrono24 ligger på (med tanke på modell, tilstand, alder og tilbehør). I øyeblikket finnes det 7-8 sammenliknbare ur, som koster mellom ca. 32-40 000 kr (+mva). Ingen av dem ser ut til å ha fått service så nylig som mitt eksemplar. Når det er sagt er vel noe av hensikten med å ikke selge men å bytte at man skal kunne fokusere mer på bytteobjektene enn kroneverdi, som uansett vil variere i folks øyne.

REIM OG LÅS
Medfølgende reim er den originale sorte alligator-reimen, som kan ses på alle bilder. Original foldespenne.

BOKS OG PAPIRER
Komplett med boks og papirer. Verdisertifikat fra Tidemann.

ANNET
Dette automatiske urverket (kaliber 977) har den pussighet at det bare trekkes mot venstre (CCW), i winder.
Bruksanvisning
Urverket.no

HVORFOR FLIPPE?
Nesten alle andre flipper; på tide at jeg prøver også ... Det er en første gang for alt. (Jeg gjør det ordentlig, og flipper 3 klokker samtidig*). Penger er kjedelig, klokker er gøy, derfor vil jeg fortrinnsvis bytte fremfor å selge. Jeg lytter til alle anstendige forslag, også de som forutsetter penger i mellom; du risikerer i verste fall et høflig avslag, og i beste fall en byttehandel.

REFERANSER
Det har vært få kjøp og enda færre salg fra min kant, men noen good guy-referanser har jeg da fått:
fra Pasop | fra Rodeo | fra Pippen | fra braza2013 | fra Rodeo


*Sjekk gjerne min Omega Seamaster Aqua Terra og Steinhart Ocean One Vintage også.
(Oppdatering: Begge nå byttet)


MINE BILDER
JLC%20%281%20of%205%29.JPG

JLC%20%282%20of%205%29.JPG

JLC%20%283%20of%205%29.JPG

JLC%20%284%20of%205%29.JPG

JLC%20%285%20of%205%29.JPG

ReversoNatoOransje.jpg

Nala%2BReverso.jpg

Bakside%20Reverso%20SH.jpg



ANDRES BILDER
jlc_image.467632.jpg

brosnanjlc.jpg

jlc_image.1881056.jpg

generate_stamp.php
 
Redigert:
Egentlig er det bumpetid, men det er også ferietid. Jeg legger denne inaktiv nå, så får vi heller komme tilbake til saken til høsten. Send meg gjerne henvendelser likevel, men det er nok ikke sikkert jeg er i geografisk posisjon til å handle. Siden rent bytte ikke ga all verdens interessante alternativer (når man har snevre krav*) tipper jeg at det blir en FSOT til høsten.

*Enhver som vil bytte med en 214270, eller en Milgauss, eller nesten en hvilkensomhelst usportslig JLC lytter jeg intenst til ...
 
  • Liker
Reaksjoner: Bluebear