Jaeger-LeCoultre vintage, bra kjøp?

Medlem
14. aug. 2014
Har fått fremforhandlet en pris på 7000 NOK (+mva) på en Jaeger-Lecoultre fra 60-tallet på Chrono24. Er imidlertid usikker på hvor god deal det er da jeg ikke har noe sammenligningsgrunnlag. Klokken har et automatisk K883 urverk, og alle deler utenom krone og reim oppgis til å være original, dog uten papirer/boks. Stand 1 (svært god), som trolig stemmer for en klokke av denne alder selv om det er en del merker slik vedlagte bilder viser.

Selger, Vintage Watch Trading, godtar bare bankoverføring, altså ikke Trusted Checkout og Paypal slik som nok hadde vært optimalt. Er derfor noe nølende til å sende pengene selv om selger har "Pro" og "Trusted" merke siden 2012. Dette fordi jeg finner svært lite tilbakemeldinger/info om ham i form av omtale eller lignende.

Legger ved link til annonsen: https://www.chrono24.no/jaegerlecoultre/vintage-mens-automatic-k883-60s--id5156028.htm

All hjelp mottas med takk:)
Screen Shot 2017-03-11 at 08.56.56.png
Screen Shot 2017-03-11 at 08.57.17.png
Screen Shot 2017-03-11 at 08.57.30.png

• Liker
Reaksjoner: holmby
Be selger om referanser.
Hvis det ikke finnes noen etter å ha vært "trusted" og "pro" i fem år kan man jo begynne å lure...

• Liker
Reaksjoner: holmby
Selgeren vet jeg ikke noe om, men klokka ser strøken ut. Rent og fint verk, pene skruer. (Jeg bor ikke så langt fra Neuchatel - hvis du får problemer, kan jeg sikkert reise innom og snakke litt sveitsertysk med selgeren). ☺
Takk for informasjonen! Klokken ble visstnok renset for to måneder siden. Godt å ha kontakter i nærheten om selger skulle ha uærlige hensikter :)