Jagerpilot klar til tjeneste

Medlem
9. feb. 2013
Sted
Lier
Kom en spennende pakke i posten igår :D Er et merke som har blitt diskutert her inne tidligere, på både godt og vondt. Steinhart har jo fått litt medfart for sine "homeage" noe jeg selv ikke synes så mye om. Denne derimot "Steinhart Jubiläumsuhr JG 74 Ltd. Edition 333 pcs" falt jeg for med engang jeg så den. Har sett endel andre klokkeprodusenter ha dette designet, så den er ikke så knyttet opp til ett spesielt merke. Som Steinhart sine "ocean/ rolex homage" er. Om noen vet hvem som startet med dette desiget hadde det vært kult å vite!

Kom i en fin pose

Kostet meg like over 3k så vil si det er mye for pengene. Et fancy sertifikat fikk jeg på kjøpet og.

To reimer, reimverktøy i en fin liten klokkeveske. Skal riktig nok sies at den ene reimen var relativt dårlig, den som står på er okey. Altfor lang derimot, så skal se om jeg får satt den på NATO snart.

Som fly-entusiast er det lite fett med jagerfly som logo da :cool:

På baksiden å!

Helt rå lume!

Også et obligatorsik WS:

Er 44mm så er helt på grensen av hva jeg kan takle. Men klokka ser såklart litt større ut på bildet (som alltid). Sånn helt på slutten, noen som vet om det FAKTISK bare er produsert 333 stk, virker litt merkelig? En kjapp en til sånn heeelt på slutten, den er ikke vanntett for en dusj engang. Er det mulig å sende den til en urmaker for å få den vanntett nok til dusjing?

Gratulerer så mye med nytt:)
Angårnde dusjing hadde jeg latt det være. Iom den sitter på en skinnreim i tillegg gjør det seg ikke så bra. Hehe

Ja, hvorfor skal du dusje med den? Jeg må innrømme at selvom alle klokkene mine er vanntette, kanskje minus 15300, så bader jeg kun med Seadwelleren.. Reima vil gå i oppløsning også.. Men gratulerer, den er meget smekker!

Takk for gratulasjoner. Bare for å oppklare noe har jeg ikke tenkt til å dusje med skinnrima. Bare synes det er litt sketchy at klokken ikke skal tåle en dusj ELLER tilsvarende vanntrykk. Hva om det pøse-regner en dag?

Ja, hvorfor skal du dusje med den? Jeg må innrømme at selvom alle klokkene mine er vanntette, kanskje minus 15300, så bader jeg kun med Seadwelleren.. Reima vil gå i oppløsning også.. Men gratulerer, den er meget smekker!

Kvifor skal ein IKKJE kunne dusje (eller kaste seg i eit basseng) med klokka er vel eit meir rett spørsmål.

Ei flieger/pilot-klokke som ikkje tåler vatn er inga flieger/pilot-klokke. Eg veit dei held seg mest i lufta, men om flyet havarerer, så er det ofte over vatn.

Om reima går i oppløysing, skaff ny reim.

Alle mine klokker, bortsett frå reine dressklokker, må passere bassengtesten.