Jaguar XJ

Medlem
20. mai 2009
Innlegg
74
Sted
Oslo
Etter snart halvannet år i en Mercedes jeg aldri har blitt glad i er det på tide å prøve noe nytt. Siden jeg motvillig må innrømme at jeg begynner å bli voksen og det snart er på tide å legge penger og innsats i bolig og bleier frister det nå å realisere en drøm jeg har hatt noen år.

Spørsmålet er da... Er det noen har som har noen erfaring med Jaguar XJ? Det er i tilfelle da snakk om en 2000-2003 modell og sannsynligvis 3,2 V8. At dette ikke akkurat er en Toyota (med alle de fordeler og ulemper det medfører) skjønner jeg selv, men er det spesielle ting man bør se etter på disse?
 
Har ingen erfaring med XJ, men jeg kan si at jeg synes dette er en av de peneste firedørsbilene. Eneste bedre alternativ i samme prisklasse er vel å bruktimportere en tidlig 2000-talls Maserati Quattroporte Otto Cillindri Evoluzione (bare navnet er jo verdt godt med penger).
 
En Maserati Fire Dører Åtte Sylindre Utvikling? Høres ikke så kult ut på Norsk! :mrgreen:


imagehandler.ashx


Jeg liker faktisk Jaguaren best. Syntes ikke denne utgaven av Quattroporten ser bra nok ut til å hete Maserati..
 
Maseratien hadde absolutt gjort seg den Ursa, men nå er jeg redd det er for sent. Jeg har alvorlig nedsatt impulskontroll og har nå handlet bil. Må nok kjøpe mye blomster og vaske mye bad fremover for å bevare husfreden, men det er verdt det ;)
 
Takk! Det ble det. Gleder meg som en liten unge. Nå blir det spennende å se om det er en drøm eller et mareritt jeg har realisert ;)
 
Eldre luksus koster alltid mer enn man tror, men tanken er jo at det skal smake mer enn kosten - selv om den kan være høy ;).

Gratulerer så masse med en nyyyydelig bil!
 
Gratulerer! Post bilder når den er ankommet!

Og ang. Maserati QP IV; den ser mye bedre ut i virkeligheten. Ja, og etter to trykk på gassen er utseendet uansett glemt, hehe!
 
Gratulerer så masse! Har fått gleden av å kjøre litt XJ selv og det er en herlig bil - du kommer til å få mange gode timer i den bilen der! :D

Venter i spenning på bilder av kremkjerra! ;)
 
Takk for alle gratulasjoner :) Valget falt på en 2002 modell med 3,2 V8. Eldre luksus koster nok å drifte, men det blir ikke mye moro hvis man aldri tar noen sjanser og prøver noe nytt. Bilder kommer selvsagt så fort vidunderet er hentet :)
 
Gratulerer med ny bil! Kjempevalg:) Har selv hatt en XJ-R tidligere. Hadde en xj-r med rekkesekser for endel år siden. Kjørte 130 t med den før jeg solgte den, og hadde ikke noe krøll. Valgte R6 fremfor V8 da jeg leste meg opp før kjøpet, og akkurat på R serien var visstnok 6 mer driftsikker enn 8eren som akkurat hadde kommet. En bekjent av meg har en XJ-R med V8 idag og er storfornøyd, han har heller ikke hatt noe tull. Savner fortsatt hvinet fra kompressoren i den store katten. Det skal sies at i R6 var det litt vel høyt vs den nye 8eren da den kom. Den virket litt mer sivilisert.

Det er noe helt eget med Jaguar vs de tyske konkurentene. Lang, flat og bred med forholdsvis tight cabin. Synd den nye modellen er blitt grusom! Synes KXen er nydelig, men nye XJen har jeg ikke vendt meg til ennå...

La oss få en update når du får bilen! Gled deg!
 
Det er ikke bare enkelt å bytte bil. I går kveld knakk den ene fjæren fremme på Mercedesen min, noe som resulterte i en svææært lav bil som ikke lot seg kjøre med. Typisk! Jeg har aldri vært helt fornøyd med kvaliteten på denne og den klarte å irritere meg helt til siste slutt!

Heldigvis var Falck behjelpelige med å kjøre den til forhandleren som skulle ta den i innbytte og de tok det hele med godt humør. Stor takk til Spectra Auto for super service! Så nå, etter å ha tatt min første busstur på 10 år har jeg endelig fått bilen hjem. Bilder kommer snart :)
 
Så nå, etter å ha tatt min første busstur på 10 år

Noen har det bare FOR godt:mrgreen:

Jeg vokste opp med gamle biler. Bl.a et par Jaguarer dog av noe eldre kaliber. XJ foruten XK120, E-Type og D-Type må være en av de vakrere Jaguar seriene der ute. Stor, flat og lang= digg.
Ønsker deg all lykke i eierskapet og må det bli problemfritt et.
 
Haha, jeg hater når det skjer!:p

Selv fikk jeg motorstopp på vei for å levere min siste bil i innbytte tidligere i vår. Garantien var akkurat utløpt, så det ble 11k i en ny bensinpumpe som et siste takk for seg:evil::evil::evil:
 
Det er sure penger! Det beste av alt er hadde jeg hadde de nye fjærene liggende i bagasjerommet! :)
 
Haha, typisk det der. Fikk turboras på en bmw 7er for et par år siden mens jeg var i en salgsprosess. Mistet den kjøperen, men nestemann fikk seg jo en kliss ny turbo... Litt surt når slikt skjer, men hva skal man gjøre.

Bra forhandleren tok det med godt humør :D.
 
Den var utrolig lekker! Gratulerer!

Fra nå av kommer du aldri - aldri - til å ta den korteste veien til butikken ;)