James Bond - Rolex eller Omega ??? ROLEX

Medlem
11. des. 2010
Innlegg
109
Sted
Bergen
Hallo til folket der ute. Tenkte jeg skulle dele et bilde jeg fant på nett her forleden :D
For nå, når det er på det rene at det skal komme en ny James Bond film så er vel de fleste enig i at han (007) burde gå tilbake til Rolex ? eller hur ?:roll: Også passer jo det greit at Daniel Craig er en stor Rolex-fan ;):cool::cool:

Og misforstå meg rett. jeg har ikke noe imot Omega :grin:

Bilder er manipulert (desverre;))

5364132238_9786b66671.jpg
:cool:
 
For meg vil James Bond alltid være Omega, så jeg håper ikke at de vil gå over til Rolex eller noe annet merke for den saks skyld
 
James Bond = Rolex
Hvis jeg ikke tar helt feil skriver Ian Fleming i første bok at James Bond gikk med Rolex.
 
James Bond = Rolex
Hvis jeg ikke tar helt feil skriver Ian Fleming i første bok at James Bond gikk med Rolex.

Helt enig, Bond = Rolex. Ian Fleming skrev at Bond gikk med Rolex, men jeg tror ikke han spesifiserte hvilken modell det var. (correct me if im wrong). Det er derfor nærliggende å tro at Fleming så for seg Bond med klokken han selv gikk med, nemlig en Explorer. I de første filmene ble han derimot utstyrt med en Submariner and the rest is history:) Det er verdt å nevne at Bond var innom både Breitling, Hamilton, Seiko og Tag Heuer før han landet på Omega. http://www.jamesbondwatches.com/the-list-eon-movies.htm
 
Det er skrevet og ment mye om dette.
I hht artikkel i WT, er Rolex Explorer I, den opprinnelige klokken til James Bond.
Det er alment kjent at han brukte sin egen karriere i britisk etterretningstjeneste som utgangspunkt for bøkene. Uret han bar på armen var alltid Explorer.

Uansett, den første var Rolex. Alt annet etterpå er produktplassering og sponsing og har ingenting med historiene om JB å gjøre.:D
 
Rolex vs Omega

Vanskelig valg dette. Er vel fornøyd med begge deler så lenge han ikke går tilbake til quartz igjen ;)