Japaner, Japaner, Japaner. [En undring over Seikos dykkere]

Medlem
26. jan. 2012
Sted
Kolbotn
... skal vistnok ha blitt sagt i en kamp mellom Sverige og Japan (fotboll?)

Jeg har vært innom første trinn på stigen av automatiske Seiko-dykkere.
De kom inn i rekkefølgen:
SKX781 (Orange Monster), SRP043 (Spork) og SKX009

Solgt alle, SKX'en var moddet og hadde den samtidig med Orange Monster så de ble for like og solgte begge - kanskje litt kjapp på avtrykkeren da en godt kunde blitt. Sporken solgtes sist og savnet er størst efter den.

Men nå drømmer jeg meg opp et hakk til modellene med 6R15-verk med hack'n'wind til eksempel.
Sort skive er målet. Blå kan gå, oransje blir det ikke (no offence Boenna :) ).

Spork er tilsynelatende u-oppnåelig NIB og dyr på bukta så trinnet opp er vel til Sumo SBDC0001 eller Shogun SBDC007
Samurai nevner noen SBDA0001, en quartz-MM blir nok for mye av det gode.

Samurai/Shogun er dog i Titan, noen som haft en på armen, redd de blir for lette.

Noen som har forslag på andre automatiske, bang-for-buck Seiko (eller andre) dykkere.

Hei, Orient 300m kan være med i denne sammenhengen, den er litt stor 45mm og veier 233g med lenke. Det er en rugg av en dykker.

seikoskz325k1.jpg

Seiko skz325k1

Denne er kul. Har denne selv på gummi ,men kona har adoptert den...

Samurai/Shogun er dog i Titan, noen som haft en på armen, redd de blir for lette.
Titan er livet Adam, hvor mange ganger må jeg minne deg på det?;) Tro meg , det er noe du blir vant til fort. Titan står ikke tilbake for stål. Om mine ulike drømmeur hadde kommet i stål og titanvarianter hadde jeg valgt titan i alle tilfeller;)

Jeg er veldig fornøyd med Sumoen, og du kan gjerne låne den noen dager hvis du har lyst til å teste den ut...

Rsvei hadde en Orient 300m til salgs før jul. Hvis den ikke er solgt tar han den sikkert med på dagens NURK.

Bestilling lagt,
håper på snarlig leveranse for å spare F5-finger'n.

Redd jeg ikke får Sumo'en i Titan så her må jeg skuffe minst en bidragsyter i tråden :)

Tudor&Jon Ali - gode tips.
Ikke ute efter rugg i denne omgang, så stor Ø eller vekt er ikke et must.
Den seiko'en der er kul med, men vil ha det enda mer "clean&classic" - får se om jeg oppnått det

Redigert: