Japansk montert Seiko vs uspesifisert

Medlem
7. aug. 2014
Sted
Hedmark
Nå har jeg snublet over en klokke jeg bare ha! Litt dyrere enn jeg hadde tenkt meg i denne omgang, men jeg klarer sikkert å finne en god unnskyldning ... :)

Den beste prisen har jeg funnet på Amazon. Problemet er at den finnes i to utgaver, den ene er tydeligvis montert i Japan, og den andre antagelig i Malaysia, Korea eller noe. Prisforskjellen i kroner er ikke så stor, men i prosent er den betydelig, og den billigste vil nok føles mer som et kupp enn den dyreste, hvis klokkene er like gode.

Jeg har null erfaring i dette gamet, og håper noen har synspunkter. Er denne den samme som denne, og kan jeg gå ut fra at kvaliteten er like god?

Hva slags garanti som følger med, bryr jeg meg ikke så mye om. Er klokka defekt når jeg mottar den, har jeg jo uansett garanti, og skulle det bli nødvendig med justering/service senere er jeg sikker på at min utmerkede lokale urmaker gjør dette på et så godt og innarbeidet urverk. Frakt er ikke akkurat gratis, det heller.

Det er ingen forskjell på de. Og ingen av dem er laget i Japan. Bokstavene "J" og "k" osv antyder bare hvilket marked de er tiltenkt solgt i. De eneste Seiko'ene som produseres i Japan er de litt mer High-End klokkene som Grand Seiko, credor osv.

Det stemmer at Seiko har flere produksjonsfasiliteter geografisk spredt, men kvalitetskontrollen (og delene) er identisk.

Jeg vet strengt tatt ikke hvor de er produsert, men på "J" står det "Made in Japan" på skiva. På "K" står det ikke noe madein i det hele tatt. Jeg har alltid tenkt at det er fordi "J" er laget i Japan og "K" ikke er.. Jeg ville betalt litt ekstra bare for teksten, rart hva man betaler for, hehe.

Det viste seg at jeg ikke fikk noe valg. Selgerne med lavest pris sender ikke utenlands, så det ble med "J". Håper det står på klokka også, da!

Synes uansett det er en god pris for en slik Seiko. Jeg har jo ikke peiling på urverk, men jeg vurderte i alle fall aldri å kjøpe en med batteri ... Tror kanskje at det ikke blir så mye ny quartz her i gården heretter ...

Takker så mye for svar! Da er det bare å glede seg ... :)

Har en tilsvarende klokke selv. Fornøyd med utseende og funksjon. Nøyaktigheten er så som så, men bedre kan man ikke forvente til den prisen. Du blir garantert fornøyd :)

Har denne uten J, og den funker fint den. Litt stor og tung/klumpete kanskje, men jeg fjernet "lappen" under klokka og bruker kun reima..

DSCN0374.jpg

Åjada, jeg bestilte for en uke siden. Det kan hende jeg valgte den rimeligste forsendelsesmåten, så det kommer nok ikke før tidligst om en drøy uke. Håper ikke pakka blir liggende i tollen for lenge ... Jeg er mest vant til the Global Shipping Program eller hva det nå heter, som mange på eBay bruker. Da krever selger inn momsen så alt blir betalt samtidig.

Jeg gleder meg vilt til å få denne klokka! Kommer til å bruke en hel kveld bare på å prøve reimer og sånn. :p