Jean-Claude Biver..

T

The Flash

Guest
.. er igang med å revitalisere merket. Årsaken er visst at de har hatt en overeksponering mot det kinesiske markede med opptil 60% av omsetningen. Kommer sikkert noe mer om saken iløpet av Baselmessen. Spennende!

Nei, nei, nei,nei, nei, nei, nei.....

Alt er vel bedre enn Defy? Eller hva med denne godbiten:

zenith-defy-xtreme-chrono-ref960528400021m528-18k-rg-pvd-brac-22363_2134.jpg

Eller kanskje dette mesterverket:

03.0526.4000.21.R642.jpg

Hvis Biver har hatt en finger med i de seneste lanseringen, så ødelegger han merket. Slutt med hjernedøde limited editions. Slutt å ødelegge alt ved å gjøre merket super-hightech. Alle LVMH-merkene begynner å bli like.

Biver er som en Schumacher. Fantastisk prestasjon med Swatch Group og Hubolt. Nå er det masse midtfeltsplasseringer og brutte løp. Om det fortsetter er det snart dum skiulykke og invalidisering.

Stopp, bare stopp og pensjoner deg med stil. Please!

Typisk ...akkurat når Zenith virkelig har kommet til bake fra Defy Extreem-smellen, så er vi igang på nytt, men noe som etter all sansynlighet vil bli litt krise.

• Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Det bør legges til at jeg fortsatt syns Zenith er skikkelig kult, og modeller som El Primero 410, El Primero 36.000, Pilot-kolleksjonen, og flere av haute horlogerie-kreasjonene er grisefete. Også er jeg en av de som syns Stratos var kul.

Men Rolling Stones limited edition og super hi-tech urskiver på El Primero-modellene, vil jeg helst slippe.

Får håpe han spiller videre på den linjen Zenith er på nå. Hightech Hublot kloner er ikke ønskelig på Zenith, men får håpe fyren kan andre ting også!

Forstår ikke helt kritikken ovenfor her. Biver er en smart type.
Mitt håp er at han gjør ande ting enn det han har utøvd de siste år. Dersom han ikke tenker retro-editions som jo er det opplagte, og heller fokuserer på nye onsepter tror jeg biver kan gjør ufattelige bra ting.
At hanhar hatt suksess med Tudor, Tag og andre merker i nyere tid er ikke imponerende. Strategiene er enkle.
Det han gjorde med AP, Hublot`s revitalisering og Blancpain er derimot imponerende. Nyere Hublot/Biver bærer ikke preg av noen opplagt grunn til genierklæring, men ved frie tøyler tror jeg Zenith/Biver kan bli en match made in heaven.

Slik jeg ser det er Zenith sitt problem at El primeroene er eneste selling-modeles i de grove trekk. Zenith trenger et konsept som definerer dem i nåtiden. Det tror jeg Biver kan klare å komme opp med, gitt riktige forutsetninger.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen