jean lassale geneve chronometer cal.2892

Jean Lassale er/var et sveitsisk merke, etablert på slutten av 1970-tallet. Ble "berømt" for å lage den tynneste mekaniske klokken verden hadde sett til da. De vant også en del priser for designet på klokkene sine. Kjøpt opp av Seiko rundt 1980, og mens Seiko brukte navnet Lassale på sine klokker (ur i gull?) , ble hele navnet Jean Lassale forbeholdt det sveitsiske merke. Merke eksisterer ikke i dag så vidt jeg vet, tror det opphørte rundt årtusenskiftet.

Her er min som jeg kjøpte i 1996, i 18K gull og stål, også med ETA 2892. Veil. pris på denne var 17900 NOK. Med skinnrem ca. 10000.

Har sett klokker av dette merket forsøkt solgt på Finn til latterlig høye priser.
Husker en kronograf (ETA 7750 tror jeg) i gull og stål (med stålkasse) lagt ut til 70000. Mens prislappen på en slik ny i 1996, og da med kassen i 18K gull var noen og femtitusen.

Min modell heter Thalassa, er det kanskje den samme du har?

Tror nok ikke du får allverden for den ved salg, pluss at den muligens er vanskelig å selge siden merke er helt ukjent for de fleste.

imgp0912z.jpg
 
Merke eksisterer ikke i dag så vidt jeg vet, tror det opphørte rundt årtusenskiftet.

Tror nok ikke du får allverden for den ved salg, pluss at den muligens er vanskelig å selge siden merke er helt ukjent for de fleste.

Merket eksisterer som du er inne på ikke i dag, det gikk vel konk. om jeg ikke husker helt feil. En tillegsting i forhold til dette merket er evt reparasjoner. Det kan være vanskelig å få reparert, da det nå så godt som er umulig å få tak i deler til disse urene. (standar deler til urverkene som er fra ETA er jo i såmåte ikke noe problem, er mere andre deler som er utfordrene).
 
Takk til dere

La det under asiatisk da jeg fant at Seiko kjøpte opp merke?



Merket eksisterer som du er inne på ikke i dag, det gikk vel konk. om jeg ikke husker helt feil. En tillegsting i forhold til dette merket er evt reparasjoner. Det kan være vanskelig å få reparert, da det nå så godt som er umulig å få tak i deler til disse urene. (standar deler til urverkene som er fra ETA er jo i såmåte ikke noe problem, er mere andre deler som er utfordrene).
 
Jean Lassale merket var hele tiden sveitsisk og hører under denne kategorien.. Selvom det var Seiko som til slutt eide merket. Etter seiko tok over brukte de også bare navnet Lassale på klokker( evt i kombinasjon med noe annet, men ikke Jean) og disse var produsert i Japan, men det er i grunn to merker: "et sveitsik og dyrt" og et "japansk og billig"...