Jeg elsker "Glidelock"!

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Sted
Ingensted
Det og enkelt kunne justere lengden på lenka, verdsettes stort.

Deilig med en slakk lenke i varmen:
image.jpeg

I "stram posisjon" ved aktiviteter som sykling o.l.
image.jpeg

I "normal" posisjon.
image.jpeg

Jeg har nå tatt vekk, den for meg unødvendige "Fliplock".

GO Sport Evolution har bittelitt mindre vandring, men til gjengjeld kan man justere ved å trykke på logoen - deler begeistringen for slike innretninger @Gin .

Samtidig er de jo litt brede, jeg har veldig sansen for hvordan lenken på Aqua Terra innebærer minimal bredde på selve låsen. For å slippe å gå og ta bilde av egen lenke, fra nettet:

Omega+Aqua+Terra+15%252C000+Gauss+vs+Rolex+Milgauss+116400GV+%252816%2529.jpg

• Liker
Reaksjoner: Gin
Glashutte sine lenker har den beste "glidelocken" jeg har testet. Og jeg tror faktisk også det er de råeste lenkene jeg har vært borti.

• Liker
Reaksjoner: FMS
Hva er så bra med de oppskrytte lenkene?? se hvor mye de bygger og hvordan de gnager. Nei prøv en gammel "skranglete" rivetlenke eller en 9315, gammel Jubilee er også innafor. Hvis dere faktisk har tilgang til- og prøvet over tid- vil dere merke at de bygger lavere, er mere fleksible og ergonomiske. Takke F.... for nymotens greier, stivt, tykt og justerbart...... hvem trenger vel å mikrojustere faenskapet så lenge det passer. En gammel utslitt Rolexlenke er optimalt behagelig å bruke ---- til den ryker. ;)

Hva er så bra med de oppskrytte lenkene?? se hvor mye de bygger og hvordan de gnager. Nei prøv en gammel "skranglete" rivetlenke eller en 9315, gammel Jubilee er også innafor. Hvis dere faktisk har tilgang til- og prøvet over tid- vil dere merke at de bygger lavere, er mere fleksible og ergonomiske. Takke F.... for nymotens greier, stivt, tykt og justerbart...... hvem trenger vel å mikrojustere faenskapet så lenge det passer. En gammel utslitt Rolexlenke er optimalt behagelig å bruke ---- til den ryker. ;)

+1, de gamle lenkene er helt klart best på. Det er en grunn til at Rolex holdt så lenge på dem. Jeg tenker at introduksjonen av de nye lenkene var en motvillig tilpasning til markedet fra Rolex sin side. Et marked som hadde misforstått sitt eget beste igjen :cool::)

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen

+1, de gamle lenkene er helt klart best på. Det er en grunn til at Rolex holdt så lenge på dem. Jeg tenker at introduksjonen av de nye lenkene var en motvillig tilpasning til markedet fra Rolex sin side. Et marked som hadde misforstått sitt eget beste igjen :cool::)
Old grumpy men:D

Var rimelig sikker på at de kalte den en easylink, men har tatt feil før.
Easylink har halvleddet som kan forlenge lenka på Explorer etc. Er forsåvidt enig med deg at fliplock passer godt til beskrivelsen av sikkerhetsspenna. Som Rolex selv skriver, er leddet som er fjernet forlengeren inni fliplocken..?

• Liker
Reaksjoner: andres
Noen som har masse erfaring med ulike lenker?
Oyster med/uten glidelock og Jubilee?

Jeg har selv en SM300 master-coaxial og justeringen der er utrolig simpelt. Prøvde den glidelocken hos AD, men jeg fikk ikke helt draget på det.

Vurderer nå en Sub eller en BLRN og da er akkurat denne mikrojusteringen i fokus.