Jeg får ikke av lenken

Medlem
9. jan. 2018
Sted
Oslo
Jeg fikk enkelt ut spring bars da lenken ikke satt på. Men nå som lenken med endelinker sitter på, så får jeg den ikke av igjen! Er det noen som har noen tips? Dette har skjedd en gang før, og da måtte jeg innom en urmaker. Og han fikset det med en gang, så det må være noe med teknikken min som ikke er helt optimal! Er det noen som har noen tips?

Har du lugholes eller utsparing på lenken? Hvis du har riktig verktøy, kan du bruke den runde spissen gjennom luggen, mens du legger litt press på lenka (i retning baklokket).
Evt bruker du «gaffelen» til å presse sammen springbaren i utsparingen på lenka, ved å legge gaffelen mot kragen på springbaren. Har du benyttet springbars uten krage på en klokke med tett lenke, uten lugholes, så sliter du. Eller hva @andres?:p

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Rød
Hvilken klokke gjelder det?
Det er en Longines Hydroconquest.

Har du lugholes eller utsparing på lenken? Hvis du har riktig verktøy, kan du bruke den runde spissen gjennom luggen, mens du legger litt press på lenka (i retning baklokket).
Evt bruker du «gaffelen» til å presse sammen springbaren i utsparingen på lenka, ved å legge gaffelen mot kragen på springbaren. Har du benyttet springbars uten krage på en klokke med tett lenke, uten lugholes, så sliter du. Eller hva @andres?:p
Spring bars har krage. Og jeg har et bra verktøy kjøpt her på webshopen. Og jeg får enkelt ut spring baren når lenken ikke er på. Men det er altså andre gang at jeg sliter skikkelig med å få av lenken igjen!

Ofte må du ha en finger under endlink og presse hardt opp mot deg. Når du har fått ut en side av springbar ut av hullet, ikke slipp på pressingen før du har fått ut andre siden

Det er en Longines Hydroconquest.

Spring bars har krage. Og jeg har et bra verktøy kjøpt her på webshopen. Og jeg får enkelt ut spring baren når lenken ikke er på. Men det er altså andre gang at jeg sliter skikkelig med å få av lenken igjen!
Klyper den, eller glipper du springbaren? Ta med klokke og verktøy til Brobekk, så skal jeg se på den med deg:)

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Ja da sliter man :D

• Liker
Reaksjoner: acnorway og Thomas84