Enig med Greg. Jeg har selv en TH Twin Time, og selv om jeg er veldig glad i den, ville jeg kanskje blitt litt snurt hvis lillebror fikk en PAM, mens jeg fikk den. Du er fortsatt mulig å få tak i en NOS (eller LNIB) 16610 eller 14060M fra 2010.
Uansett, gratulerer med to sønner og tre flotte klokker.
Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og gratulasjoner!
@Greg og @runes: Jeg forstår tankene deres godt og har tenkt endel på det at det er en viss nivåforskjell på Twin Time-en og PAM-en. Da jeg kjøpte TH-en for tre år siden var det den klokken jeg hadde mest lyst på innenfor det budsjettet jeg hadde på den tiden. Nå var en PAM innenfor rekkevidde. Jeg skal jo bruke disse klokkene selv en del år fremover, og derfor synes jeg det var riktig å velge en klokke jeg var lidenskapelig forelsket i fremfor å lete etter en mer "rettferdig" klokke i samme prisleie som den forrige. En vesentlig del av dette er jo at jeg ønsker å gi gutta noe som betyr mye for meg personlig en gang i fremtiden.
Kanskje riktig tidspunkt å gi klokkene videre på er når gutta er voksne nok til å verdsette det å få noe personlig som har betydd veldig mye for far over mange år høyere enn klokkenes økonomiske verdi?
@adamskater: Deler gjerne bilder av skjønnheten i Dagens Klokke, men pokker så vanskelig denne klokken er å fotografere! La meg få presentere: PAM 351 med komplikasjonene stuevindu, snusboks, ipad, kaffekopp og gassballong-fra-17.mai-i-taket:
@fettstykket: Jeg er (dessverre) ikke mormoner, men til gjengjeld svak for fristelser. En og annen klokke mellom fødsler blir det nok
Gratulerer med sneip og flott ur. Liker konseptet, rettferdiggjør jo flotte innkjøp. Husk dog at når du passerer tre er det tid for minibuss og det som verre er...........
Gratulerer med tøff sommerklokke selv! Barna får den klokken far kjøpte da de ble født. For førstemann kan det muligens føles litt urettferdig at klokkeinteressen min har økt de siste årene og den jeg kjøpte nå er endel fetere, men jeg håper og tror han vil forstå og verdsette gesten høyere enn verdien. Men han ligger godt an hvis de begge vil ha min vintage Gibson-gitar