Jeg har vært i Omega-himmelen..

Medlem
11. juli 2010
Sted
Oslo
Var i London en tur denne uken, fra mandag til torsdag. Fikk turen i gave av kjæresten. Park Lane Hotel og greier, samme hotellet som både min far og farfar frekventerte på 50- og 60-tallet, da pappa bodde i England i 14 år, og farfar reiste mye. Utrolig fint, staselig gammelt hotell, og det var en opplevelse å drikke afternoon tea i deres Palm Court Lounge. Vel verdt et besøk hvis man er i London :)

Men nok om det.. gikk innom Burlington Arcade for å lete opp en butikk som ligger der. De restaurerer gamle Omegaer. Datt inn døren der, og sto i en halvtimes tid og pratet og prøvde klokker. De har ganske stive priser for de restaurerte klokkene, men når det er snakk om en nydelig, og da mener jeg NYDELIG, perfekt restaurert Flightmaster, en "Baby PloProf", en original PloProf, flere Seamaster 300 og 120, pluss en Chronostop, Bullhead og annet vintage Omega-snacks, var det vanskelig å få meg til å gå derfra.. :D

Flightmasteren skulle de ha £4100 for. Nesten bra at jeg ikke hadde penger der og da, for da hadde jeg garantert kjøpt. FOR en klokke! Se på den her:

http://www.somlo.com/omega-vintage/flightmaster/

Var også innom de to Omega-butikkene jeg fant i London, i Bond Street og Regent Street. Sistnevnte hadde solgt sin siste Railmaster 42mm DAGEN FØR jeg kom dit, uheldigvis! Eller, heldigvis hvis du spør bankkontoen min :D

Litt av en opplevelse å besøke Omega-butikkene, men jeg må si at Somlo Antiques i Burlington Arcade, de som restaurerer gamle Omegaer, er det nærmeste jeg har kommet klokkehimmelen noen gang!

Høres ut som en fantastisk tur :D

Men, den Flightmasteren... Vet ikke helt... Den ble litt Zenith Nataf-style for min del...

Flightmaster............ *sikle*
Har så mange ganger -nesten- kjøpt en slik.. Er noe som holder meg tilbake hver gang.. Stylingen kanskje.. De er litt sære?...

Hadde du ikke kredittkortet med deg?? urutinert!

Eller rutinert.. alt etter som.. :p

Flightmaster............ *sikle*
Har så mange ganger -nesten- kjøpt en slik.. Er noe som holder meg tilbake hver gang.. Stylingen kanskje.. De er litt sære?...

Hadde du ikke kredittkortet med deg?? urutinert!

Eller rutinert.. alt etter som.. :p

Hehe, rutinert eller urutinert ja, kommer an på planetenes posisjon og vindretningen ;)

Jeg hadde ikke prøvd Flightmaster på armen før denne uken. Bare sett den på bilder. På bildene ser den stor, klumpete og rar ut, men den satt som et skudd på armen min, og jeg har ikke tykke håndledd. Den var så vidt litt tykkere enn Speedmasteren min, ellers var dimensjonene omtrent de samme. Den var så RÅ! :D

Okay, avhengig av når månen står i zenith og hvordan det matcher med jupiters epeliptiske klimaks må jeg ha flightmaster! :p

Må bare finne ut om jeg skal ha ny klokke eller ikke først.. :cool:

Høres ut som en bra tur.

Et lite spørsmål til Flightmasterfantastene...

Flightmasteren skulle de ha £4100 for. Nesten bra at jeg ikke hadde penger der og da, for da hadde jeg garantert kjøpt.

Var ikke dette VELDIG dyrt? Mener det gikk en Flightmaster for ca. 12000 på forumet her for en liten stund siden. Eller er det mange forskjellige typer hvor noen er mer ettertraktet enn andre? Pray tell.

Flightmasteren kom i flere forskjellige utgaver, så mye ligger nok der..

Det er også en kjent sak at forhandlere vet å ta seg betalt for flightmaster.. Det er ikke så mange av dem rundt om kring, og det har vært vanskelig å sette pris på de forskjellige utgavene..
Men.. At jeg ikke slo til på den Flightmasteren du tenker på har jeg aldri helt tilgitt meg selv for...

Høres ut som en bra tur.

Et lite spørsmål til Flightmasterfantastene...

Var ikke dette VELDIG dyrt? Mener det gikk en Flightmaster for ca. 12000 på forumet her for en liten stund siden. Eller er det mange forskjellige typer hvor noen er mer ettertraktet enn andre? Pray tell.

Jo, det er dyrt. De tok seg godt betalt for alle klokkene de solgte. Men så var den også i helt fantastisk stand! Tror de må ha sendt kassen til Bienne, for det er så vidt meg bekjent bare én maskin i verden som sliper opp kassene på Flightmaster og andre Omegaer med den typen kasser, og den har jo selvfølgelig Omega selv. Ellers var klokken også strøken, med det lett graverte flyet på baklokket helt intakt, og det er det veldig få Flightmastere som har igjen. Klokken så rett og slett ny ut! Men hvis man fikk en her på forumet til 12 000 og sendte den til Omega for restaurering vil man fremdeles spare mellom 10 og 15 000 tenker jeg.. Men som folk sier, Flightmastere begynner å bli vanskelig å få tak i, og forhandlerne vet å ta seg betalt. Det skal jo sies at kompetansen der lå på skyhøyt nivå i forhold til alle andre steder jeg har vært, inkludert Omegas egne butikker rundt om i verden.

høres ut som en fin tur! Det er godt at man kan ta seg litt i nakkesinnet, og styre unna spontankjøpene. har selv gått i den fellen(2stk longines).

men uansett er vel ikke flightmaster noe man ville angret på...?

høres ut som en fin tur! Det er godt at man kan ta seg litt i nakkesinnet, og styre unna spontankjøpene. har selv gått i den fellen(2stk longines).

men uansett er vel ikke flightmaster noe man ville angret på...?

Nei, ville nok ikke angret, den var strøken. Fullstendig strøken! Men kan ikke rettferdiggjøre en utgift på $4100 nå..hehe. Får heller plukke opp en Flightmaster hvis det dukker opp en her i landet. Var jo en på finn for litt siden..

Nei, ville nok ikke angret, den var strøken. Fullstendig strøken! Men kan ikke rettferdiggjøre en utgift på $4100 nå..hehe. Får heller plukke opp en Flightmaster hvis det dukker opp en her i landet. Var jo en på finn for litt siden..

Litt forvirret vedrørende dollar og pund her. Beklager hvis jeg er litt opptatt av pris her, men ble tilbudt en strøken Flightmaster i et bytte nå nettopp, og mente den var alt for optimistisk priset, men kanskje jeg tok feil...

Flightmaster er ett av de urene jeg ofte føler er prissatt og betales mer av følelse enn fornuft og et faktisk reellt prisnivå..

Finner du en flightmaster i god stand, med boks, og en dial du bare elsker så er man ofte klar til å betale en STOR premium.. For det er ikke selvsagt at du ser en lik en på markedet de neste 10 årene...