Jeg trenger råd

Medlem
11. des. 2010
Sted
Oslo
Jeg har et Rolex Jubilee lenke i gull/stål og bezel og krone i gull. Dette etter at jeg gjorde om min TT DJ til slik den var da jeg kjøpte den i stål.

Hva vil lønne seg å gjøre: Selge lenken, bezel og krone eller...
kjøpe et 3035 verk (ser det til 400 dollar på Ebay) og en stålkasse med glass (150dollar). Jeg har ekstra skive og visere fra før.
Jeg vil da ha en hel TT DJ som vil koste meg 550 dollar.

Antar at jeg kan få ca. 5000 NOK for lenke, krone og bezel.
men hva kan jeg få for en TT DJ som er satt samme av ulike deler. Antar at prisen ikke er den samme som hvis klokka var original.

Du får en "frankenwatch" til slutt uansett hva du gjør. Såfremt du er 100% åpen med hva det er så er det ikke noe stort problem å "lage" en slik spør du meg, men før eller siden vil nok noen på et eller annet tidspunkt forsøke å selge den som noe den ikke er.

Ville kanskje ha laget meg en frankenwatch for eget bruk jeg.

Jeg tror du kan bare glemme å få det til såpass billig. Verket du refererer til, har en startpris på $400, og kommer nok til å gå vesentlig høyere. Selger sender også kun til USA. En mer realistisk pris er nok i området $1000-1500, så jeg tror planen din strander på at prosjektet antagelig kommer til å koste mer enn det vil smake. Dette tatt i betraktning av at en slik klokke som er bygd sammen av diverse deler neppe kommer til å kunne oppnå like høy salgspris som en som er original Rolexbygd.

Jeg tror du kan bare glemme å få det til såpass billig. Verket du refererer til, har en startpris på $400, og kommer nok til å gå vesentlig høyere. Selger sender også kun til USA. En mer realistisk pris er nok i området $1000-1500, så jeg tror planen din strander på at prosjektet antagelig kommer til å koste mer enn det vil smake. Dette tatt i betraktning av at en slik klokke som er bygd sammen av diverse deler neppe kommer til å kunne oppnå like høy salgspris som en som er original Rolexbygd.

Jeg tviler på at han kun selger til USA siden han er i Spania, men uansett har du nok rett i at jeg må betale mer for urverket. Men poenget mitt var: skal jeg selge lenke, bezel og krone, eller kjøpe verk og kasse?

Selg lenke, krone og bezel. Lenka burde vel gå greit hvis den er i god stand og prisen ikke er for stiv.;)
Hva skal du med en frankenwatch?