JLC Master 8 days, brukererfaringer

Medlem
27. sep. 2011
Sted
Oslo
Pen klokke med en usedvanlig rotete skive, som den ene dagen tiltaler meg, mens den andre dager ser helt bortkomne ut. Og manuelt opptrekk? Njeia.. Hulken/Bimi har en for salg, og han selger etter en uke.. Man kan anta et ønske om raske penger, og lite smaker bedre enn det. Men så følger man uret litt tilbake, og ikke mindre enn 9 personer har eid det samme uret de siste to årene. Så mitt spm til dere som har eid denne "Skjøgen" av en klokke. Hvorfor i all verden vil dere kvitte dere med denne etter et par mnd? Prisene har vært fra 40-54, så man kan til en viss grad skjønne tegningen om at flere har sett forretningsmessige muligheter i denne klokken, men er den så himla uinteressant at den flippes for småpenger i profitt? Eller er det tanken på at den har ligget rundt?

Enlighten me, please

Jeg har eid den og hadde den noen måneder. Jeg synes den ser helt fantastisk ut men synes kasse og lug-form gjør at den ligger litt tallerken på håndleddet. Har man store håndledd fungerer den dog sikkert kjempebra. Var hvertfall dette som var grunnen for min del, synes den ble penere på bilder enn på hånden rett og slett.

• Liker
Reaksjoner: hagsve
Ser den, og jeg blir litt i tvil. Det ligger en Zenith Grand Moonphase på "klokkeriet", som er meget pen, men litt for stor med sine 44mm. En Master Chronograph hadde funket, både hva størrelse og utseende angår. Og et stødig verk, selvsagt. ¨

Skulle vært moro å høre fra flere av eierne hva de synes om den.

For min del ble den for stor, for den lå ikke godt på mine relativt spinkle håndledd. Det er synd, for klokka, og spesielt skiva, er jo helt fantastisk. Noe profitt ble det heller ikke ... Selv om det er verd å merke seg at jeg foretrekker lenke fremfor reim, var det størrelsen som gjorde at jeg solgte. Manuelt opptrekk bør vel ikke skremme for mye, når det er snakk om å trekke den opp en gang i uka.