Jonass sin samling

Medlem
12. juni 2014
Sted
Verdal
Jeg var all in for seiko da klokke manien startet for nesten 8år siden, i en alder av 16år.
Da kjøpte jeg min første Seiko skx779, bedre kjent som monster.

Denne ble solgt en liten stund etter kjøpet, var ung og blakk. Og trengte penger fpr å spe på med en skx007 (som jeg enda har). Hadde så sommer jobb og seiko samurai ble kjøpt, nydelig klokke. Men denne ble ingen keeper, min bror kjøpte den.

Drømmen om sub eller seamaster var der fortsatt, i 18-20 års alderen. Men jeg måtte ha en ny monster, som ble brukt flittig på jobb og alle andre anledninger. Jobben som industrirørlegger herjer en del med monsteren.

20140819_222322_zps0b92b212.jpg

Så lever jeg med en slitt monster og 007'en og en seiko chrono kinetic en stund.
Jeg selger en leilighet, og tjener ellers godt på jobben, så blir jeg sendt på et kurs i Ski.
Der skal jeg så slumpe innom Protid. En Omega seamaster pro blir med hjem.
Men denne var jo ikke drømmen, eller?
Neida sub skal man ha.

Byttet så ut smp mot en sub-C

20140809_115138_zps883d48fa.jpg

Men er noe galt med suben også, cyclopsen liker jeg ikke, så nå er jakten rettet mot no-date, eller havner jeg på SD? DSSD?
Hvem vet?

Jeg vet hvertfall at sykdommen har smittet meg også, en uhelbredelig sådan.

Ville bare med denne posten fortelle at den som drømmer lenge nok vil få ønsket sitt oppfyllt.

Redigert:
Idag ble 116610n sendt i posten, imorgen kommer det for meg en drømmeklokke.
tror jeg kjører en unboxing i denne tråden i morgen kveld.

noen hint om folk er nysgjerrige er:
Rent design
alu bezel insert
lugholes

Mens gamle suben var på tur sørover og ny kloke på tur nord, måtte 007n på hånden.

Og idag kom den "nye" 14060.
Kan si med engang at denne var mere riktig for meg enn 116610Ln, med sin slanke kasse, og ryddige dial.
To linjern har alt jeg ønsket meg. Om jeg skal klage på noe så er det lenken.
Men alt i alt meget fornøyd. Håper denne blir keeper

20140827_083423_zpsa6160fc3.jpg

Jeg håper denne får bli lenge, men skulle jeg ombestemme meg, så skal jeg huske deg;)

Neida fra spøk til alvor så har denne dagen hvert god, med et fantastisk ur på hånden.
Det beste er kanskje at den ikke oser bling og rolex som den forrige gjorde

Mens gamle suben var på tur sørover og ny kloke på tur nord, måtte 007n på hånden.

Og idag kom den "nye" 14060.
Kan si med engang at denne var mere riktig for meg enn 116610Ln, med sin slanke kasse, og ryddige dial.
To linjern har alt jeg ønsket meg. Om jeg skal klage på noe så er det lenken.
Men alt i alt meget fornøyd. Håper denne blir keeper

20140827_083423_zpsa6160fc3.jpg

Fantatisk vakker klokke! Ønsker meg en 14060 eller 5513 jeg også! Gratulerer :)

Denne tråden har jeg helt glemt. Min bror (nå også rolex frelst" tipset meg om den.

14060 ble solgt til en trivelig kar en gang jeg var borte på jobb på det store østland.
Jeg skulle liksom klare meg uten rolex, trodde jeg.
Så gikk det kanskje et par år. Jeg skulle til trondheim og ta en mr undrsøkelse, på tur i bilen dit bestemte jeg at en tur innom hos lian gikk vel greit. Kom ut fra butikken med en 114060. Trodde denne skulle gi meg alt det gode fra di forrige subene jeg hadde, den gang ei.

Suget på gammel skrangle lenke, slank kasse og toolwatch lurte meg til å foreslå et bytte i en salgsannonse.
Selger var ikke lenger unna enn trondheim, så tok med bruttern på tur.
På turen hjem satt jeg med en 16600 på hånden. Skal prøve å ta noen fine bilder av den snart.

Tror denne skal forbli hos meg, men trenger jeg noe annet? Er redd for hva framtiden bringer