Solgt Jorg Hysek Abyss Explorer ( Ny pris )

Fredrik4628

Støttemedlem
Medlem
1. juni 2014
Sted
Bergen
Selger her en flott Jorg Hysek Abyss Explorer Chronograph. Dette er en modell som ble introdusert på tidlig 2000 - tallet av den gang den godt kjente klokkedesigneren Jörg Hysek. Hysek har flere tiår senere blitt kjent som den egentlig designeren bak VC sin suksess 222. De siste årene har han jobbet med HD3.

Når det er sagt, så kjøpte jeg denne sent i 2014 av helt andre årsaker. Den fremstod som solid, røff og med et kult design. Den har også en stilig metode for å låse bezel til venstre for kassen. Den lå lenge ute for 50' på tidssonen ( eller var det Finn? ), men jeg kjøpte den etter noen runder med bumping:D

Jeg satt meg ikke inn i historien til uret ift service osv, da jeg i 2014 var noe uerfaren, men den går som den skal!

I 2007 begynte Jorg Hysek med inhouse/modifisering, så det vil si at denne nok har et standardisert verk. Min er kjøpt ny i 2004.

300m tar deg den under havoverflaten, Chronographen følger med og kassen er massive 44,5mm.

Det beste av alt; Ytterboks, innerboks, manual, tag, orginal kjøpsbevis fra 2004 og garantikort!

Jeg har fulgt med på denne modellen de siste årene og prisene med denne skiven varierer fra 45-70 000,-. Litt lavere priser dukker opp på de mindre interessante Hysek og JH med mindre tilbehør og andre skiver.

31 000,- er det jeg ønsker. Samme som min kostpris var den gang. ( Ny pris 28 000,- )

IMG_9552.JPG

IMG_9543.JPG
IMG_9545.JPG

Det er heller ikke vanskelig å finne denne i klokkeboksen om natta..
IMG_9555.JPG

Redigert: